Hükümet Kadin (2013)

Turkije

geregisseerd door Sermiyan Midyat
met Demet Akbag, Sermiyan Midyat en Mahir Ipek

In het kleine stadje Midyat leeft Xate, moeder van acht kinderen, samen met haar echtgenoot, de burgemeester van Midyat. Xate kan lezen noch schrijven, maar zorgt al haar hele leven alleen voor het huishouden. Door een klein incident wordt zij zelf onverwacht burgemeester van Midyat. Xate heeft nu nieuwe verantwoordelijkheden die veel verder gaan dan de grenzen van haar vroegere verplichtingen. Xate presteert beter dan velen hadden gedacht en behartigt de zaken snel en goed om ook nog wat tijd met haar acht kinderen door te kunnen brengen.

Matige Turkse komedie.