Hagane no Renkinjutsushi: Mirosu no Seinaru Hoshi (2011)

Alternatieve titel: Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Kazuya Murata
met de stemmen van Rie Kugimiya, Romi Park en Shinichirô Miki

In het verloren heilige land van Milos zijn de Elric broertjes op zoek naar de waarheid achter een onbekende vorm van alchemie. Welke geheimen liggen verborgen in Milos? Raadsels moeten worden opgelost en gevaren moeten worden getrotseerd voordat de waarheid te vinden zal zijn.

avatar van darthconner
Leuke film. Het verhaal zit erg goed en de actie is top. Aanrader voor diegene die Fullmetal Alchemist hebben gezien.

avatar van Lennert
Vanaf 7 augustus te koop? Dan ben ik heel benieuwd hoe duur de dvd wordt, want Conqueror Of Shamballa heb ik ook nog nergens goedkoper dan 20 euro gezien (wat erg veel is voor een dvd zonder extra's).

Ja, uitgebracht door De Filmfreak.

Ook zo duur helaas...

avatar van Lennert
Dit is wel weer een typische methode om mensen aan het downloaden te laten slaan. In de winkels ligt de film voor 27 euro zonder ook maar enige vorm van extra's.

Niet best.

Sowieso al geen al te grote Bones van, maar wanneer een film als deze in m'n schoot geworpen wordt dan laat ik de kans toch niet schieten. Ooit de serie wel eens gezien, maar daar herinner me eerlijk gezegd niet al te veel meer van. De eerst FMA film nooit gezien, maar ook dat leek niet echt een probleem.

Eerder op zichzelf staande film dus, het enige wat je mist qua achtergrond is hoe de hele wereld werkt. Dat kan in het begin wat verwarrend zijn als je nog niks van de franchise meegekregen hebt, maar dat pik je makkelijk genoeg op tijdens het kijken. Zo origineel is het namelijk niet.

Visueel maar matig, tekenstijl is flauw en ook de animatie heb ik al beter gezien. Het voelt sterk aan als een TV animatie, maar dan uitgerokken over 110 minuten. Verhaaltje is redelijk basic, nogal dik aangezet en nergens echt uitdagend.

't Is dat er op het einde wat betere actiescenes inzitten, maar verder is deze film niet bepaald de moeite waard. Enkel voor de echte fans van de serie misschien, ik kon er in ieder geval zeer weinig mee. Geen al te beste anime.

avatar van Timotei
@ Onderhond de serie is wel degelijk de moeite waard!

avatar van JTV-kijker
Ik heb net Brotherhood gezien en dat was zeer goed, maar de film haalt helaas toch niet hetzelfde niveau.

avatar van mjk87
Nee, dit was helaas niets voor mij. Af en toe zo'n actiescène is nog wel aardig, maar ik vind de tekenstijl maar pover en weinig bijzonder verder. Ik ken de serie niet en hoewel het verhaal snel goed te volgen is, kon het ma nauwelijks boeien. Ook die magie en mensen die in monsters veranderen kan ik vaak niet hebben, zoals in dit geval. Dan blijft een voor mij langdradige saaie film over. 1,0*.