Vesna na Zarechnoy Ulitse (1956)

Alternatieve titels: Spring on Zarechnaya Street | Весна на Заречной Улице

Sovjet-Unie
Romantiek / Drama

geregisseerd door Marlen Khutsiev en Feliks Mironer
met Nina Ivanova, Nikolai Rybnikov en Valentina Pugachyova

Tatyana Sergeyevna (Nina Ivanova) is een lerares Russische literatuur en is op weg naar een industriestadje om daar les te gaan geven aan een avondschool voor arbeiders van de nabijgelegen fabriek. In haar klas bevindt zich onder meer Sasha Savchenko (Nikolai Rybnikov), die hopeloos verliefd wordt op Tatyana. Zij lijkt echter geen gehoor te geven aan de pogingen van Sasha om zijn liefde aan haar te verklaren, en stelt zich afstandelijk op naar Sasha, haar klas en haar omgeving. Sasha's vriendin Zina (Valentina Pugachyova) verhuurt een kamer aan Tatyana en merkt de interesse van Sasha voor Tatyana al snel op, wat onvermijdelijk tot hevige jaloezie bij Zina leidt. Lukt het Sasha toch nog om Tatyana voor zich te winnen?