Paul Williams Still Alive (2011)

Verenigde Staten / Filipijnen
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Stephen Kessler
met Paul Williams, Karen Carpenter en Johnny Carson

In de jaren 70 was Paul Williams zanger, acteur en songwriter. Elke emotionele, vervreemde jongen over de hele wereld wilde hem zijn, een sekssymbool nog vóór MTV, toen diezelfde sterren nog 1,60 m mochten zijn en liedjes zongen over eenzaamheid samen met de Muppets. Een van die jongens was Steve Kessler, een mollige jongen uit Queens. Dertig jaar later had Kessler iets bijzonders ontdekt: Paul Williams leefde nog steeds en nog niemand had geprobeerd een documentaire over hem te maken. Hij ging op zoek naar de man achter hits van The Carpenters en Barbra Streisand.