6 Plots (2012)

Australië
Thriller

geregisseerd door Leigh Sheehan
met Alice Darling, Ryan Corr en Penelope Mitchell

Aan het einde van de zomer breken zeven eigenwijze laatstejaars schoolvrienden in in een luxueus herenhuis aan het strand van de slaperige badplaats Oak Bay. Het feesten kan beginnen. Muziek, alcohol, drugs; ze laten hun passie de vrije loop. Later ontwaakt één van de zeven uit een drugsslaap. Ze is helemaal alleen. Tot haar mobiele telefoon gaat. Een pictogram met een sinistere smiley verschijnt en een sinistere stem brengt een huiverig bericht: "Het lot van uw vrienden ligt in uw handen Brie, en er zijn slechts twee regels. Geen ouders en geen autoriteiten". Vervolgens verschijnen er live videobeelden van haar zes vrienden, bewusteloos en opgesloten in een koffer die lijkt op een doodskist. Is dit een grap, of is er iets boosaardigs aan de gang?

avatar van Spartaan1986
Gaat eind deze maand draaien op het filmfestival van Cannes.

avatar van dennismiddelhar
Wat een slechte film,slechte acteurs,slecht gefilmd,en een nog slechte einde

avatar van Spartaan1986
Tamme, ongeloofwaardige en matig geacteerde film. Al het geleuter over de nieuwste gadgets en snufjes op je smartphone en computer kwamen aan bod, maar een spannende en boeiende thriller maken was blijkbaar te moeilijk. Ontknoping doet zelfs wat soap achtig aan.

Nee geen aanrader, hoe deze Cannes heeft gehaald mag een klein wonder heten.

avatar van Keane1983
Van mij hoeft een film geen super budget te hebben om indruk te maken, en ook een aardige B-film kan me best wel amuseren.
Deze film echter, slaat op alle vlakken de plank finaal mis!!!
Acteerwerk en dialogen zijn ver beneden peil. Het enige zinvolle dat de knappe kopjes eruit kunnen gooien en Bitch...of een schreeuwpartijtje. Nu is dat niet zo heel erg, maar laat het dan op zijn minst overtuigend eruit komen.
Camerawerk als mede de montage gaat ook nergens over. Erg rommelig en goedkoop oogt het. Normaliter wil ik hier ook best wel doorheen kijken, maar doordat de rest zo ondermaats is, begin ik me hier ook aan te ergeren.
De score en de soundtrack hebben ook geen effect gehad.
Hier werd het ook wel beschreven als soap-achtig, maar geloof me als ik zeg dat zelfs gtst een beter script als acteurs heeft (hoewel de acteer en camera stijl wel uit de tijd van gtst kwam toen het net in zijn kinderschoenen stond).
Wat deze film op Cannes heeft gedaan is ook mij een groot raadsel, ik weet ook niet wat de makers hebben moeten doen om deze film op het witte doek te hebben doen verschijnen.
Het is dat je een cijfer moet geven, anders was het zeker een 0 geweest.
Voor nu dan 0,5* zeker de slechte film die ik tot nu toe in 2013 gezien heb.

avatar van VincentL
Er stond op de cover: De makers beantwoorden hiermee de Saw-serie. Dit was toch echt veel minder dan de Saw-serie. Als er hier ook 7 (of 8?) delen van komen spring ik van een brug af hoor. Wat een eindeloos gezwets en ontzetten irritante domme acteurs/actrices.
Bovendien is het nogal opvallend dat precies alle werkplaatsen en plaatsen die voorkomen in de mensen hun leven een pentagram vormen: Yea right.

Mocht je nu in de videotheek staan: Laat maar liggen. Ga maar gewoon terug naar de Saw-afdeling

avatar van schumacher
Bar bar slecht,ppff.
Ik heb alleen een 1 gegeven vanwege een paar konijnen.
Voor de rest gewoon geen zin om uitleg bij te geven, over de hele lijn heel slecht.

avatar van jippie2010
kansloze productie, niet aan te raden..

avatar van Noodless
Neen, het hele verhaal boeide niet en qua opzet zelfs flauw. Ik denk dan aan het pentagram dat zogezegd alle plaatsen verbindt waar de slachtoffers of ouders komen. En zo zijn er tal van ver gezochte rare ideeën. Het acteerwerk is slap en de film biedt totaal geen spanning. 3/10

avatar van Phantasm
O, wat slecht, slecht, slecht, waardeloos prul, de horrors van vroeger zijn meestal beter dan de rotzooi van tegenwoordig.

avatar van horrorfreak23
Nogal teleurstellend Maar die hebben we nu ook gehad

avatar van AmazingPP
Net gezien vanaf Blu Ray. Nou, dat is ook weg gegooid geld! Gelukkig heb ik er niet veel voor betaald, maar wat een prul van een film is dit. Het idee is op zich best aardig, maar de film wordt zo slecht uitgewerkt, daarnaast ook zeer slecht geacteerd. Volkomen platte personages waar je totaal geen binding mee krijgt. De film is rommelig, kansloos en te verwaarlozen. Skippen dus.
1 *

avatar van duffs
beetje een tiener film zoals hij begind met een beetje jat werk van films als saw en burried maar naarmate de film voorderd wordt hij best spannend met een paar brute kills erin niet slecht gedaan wil hem eigenlijk een 5 en een half geven maar dat gaat niet klein 6 je dus

avatar van Elineloves
Het was wel redelijk. Ik vond het wel een grappig gegeven, zo'n 'zogenaamd enge' smiley die de slachtoffers toespreekt. Inderdaad erg a la Saw en andere films. De film probeert ook niet vernieuwend te zijn, want het laat geen kans onbenut om een cliché er in te gooien. De personages zijn stereotyp en van bordkarton, het plot is eenvoudig en de twist zie je al vrij snel aankomen, maar ik kon het wel verdragen. Het acteerwerk was grotendeels zwak te noemen, met als uitschieter meisje Brie, wat een vervelend mokkel is dat zeg. De kills an sich zijn niet bijzonder, maar dat het allemaal zo digitaal is maakt het nog best kijkbaar.

Flinke herhalingsoefening, maar aardig tussendoortje.

Was een aardige film, alleen het einde was een beetje raar maar heb hem met plezier gekeken