11:11 (2004)

Canada
Thriller / Horror

geregisseerd door Michael Bafaro
met Laura Mennell, Paul Dzenkiw en Christie Will

Op 11 januari 1992 zorgt een serie vreemde gebeurtenissen voor opschudding in de wereld. Één ervan is een zevenjarig meisje dat de man neerschiet die net haar ouders op brute wijze heeft vermoord. 18 jaar later wordt Sara Tobias nog steeds achtervolgd door de geest van haar moeder en de zoektocht naar de betekenis van 11:11. Deze nummers waren destijds in bloed geschreven naast haar moeders vermoorde lichaam. Met alleen haar vriend Raden als steun worstelt Sara zich door het leven. Drie plotselinge en mysterieuze moorden worden gevolgd door een golf van terugkerende onnatuurlijke gebeurtenissen. Gedreven door angst en een onverklaarbare drang wordt Sara richting de waarheid van de 11:11-profetie geduwd en het ultieme offer dat zij zal moeten maken...

avatar van Qwiep
Vaag verhaal, soms geen touw aan vast te knopen. Vanaf het begin was het wel duidelijk hoe het zou eindigen. Daardoor niet echt spannend. Als je je echt heel erg verveelt kijkt het lekker weg, maar als je een goede film wil zien kun je deze wel overslaan.

avatar van wendyvortex
En mijn 5000-ste MovieMeter-stem gaat naar ....dit gedrocht van een film

Was ik eerst even bang weer helemaal in de 11/11/11-theorie gegooid te worden blijkt het meer een soort The Sixth Sense-achtig toestand...van nul en generlei niveau ook nog eens.
Jammer van de eerste 10 minuten hadden we de indruk dat het nog wel een aardig horror-tussendoortje kon zijn. Theoriën over de apocalyps in 2011 blijken ook niet meer zo overtuigend in januari 2012.
Duf.

avatar van Moviestar1979
11:11 is een matige film die nog niet eens zo'n heel slecht verhaal heeft.
Alleen de uitwerking is niet bepaald een succes.
De acteerprestaties van Christie Will zijn om te huilen.
Op bepaalde momenten vond ik haar zelfs irritant overkomen.
Laura Mennell heeft grotendeels in TV-series gespeeld, en komt in deze film nog enigszins overtuigend over.
Het einde had inderdaad beter gekund, en laat voor de meeste kijkers een heleboel vragen openstaan.

Alles bij elkaar maar 2,0 * waard.

avatar van Phantasm
Wat een vage film en er is geen touw om aan vast te knopen, niet echt geweldig.

avatar van jeroentjuhhhhh
Rommelig. Hoewel ik zeker gecharmeerd ben van (onbekende/low budget) horrorfilms kort na de eeuwwisseling, komt deze toch nét iets tekort. Kwaliteit gaat ook echt alle kanten op. Het ene moment kan het prima mee met z'n tijdgenoten, op andere momenten is het een afzichtelijk en frustrerend onlogisch broddelwerkje. Opvallende hoeveelheid stemmen hier, trouwens.