Niko 2: Lentäjäveljekset (2012)

Alternatieve titels: Niko 2: Familiezaken | Little Brother, Big Trouble: A Christmas Adventure

Finland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kari Juusonen en Jørgen Lerdam
met de stemmen van Erik Carlson, Juha Veijonen en Mikko Kivinen

Het verhaal speelt zich af net voor Kerstmis. Niko het rendier wordt geconfronteerd met het feit dat zijn moeder zal hertrouwen. Bovendien krijgt hij ook nog de taak om op zijn kleine stiefbroer te passen.

Vervolg op Niko - Lentäjän Poika (2008)

Teaser (YouTube)

November 2012 in de bioscoop (Just Bridge)

avatar van Kondoro0614
Al te koop in de nederlandse winkels!

avatar van Spetie
Een redelijk vervolg op Niko en wanneer je een geschikte kerstanimatiefilm voor de kleintjes zoekt, zijn de twee Niko films op zich best een aanrader.

Qua animatie ziet dit vervolg in ieder geval er vrij goed uit. Er is wederom veel oog voor detail, waarbij vooral de achtergronden er mooi uitzien. Ook de dieren zijn best mooi getekend, waarbij in dit vervolg vooral de adelaars er bovenuit springen.

Inhoudelijk is het verhaal echter aan de magere kant en waar er in het eerste deel nog weleens wat te lachen viel, zijn die momenten hier duidelijk wat spaarzamer. Dat zorgt ervoor, dat het allemaal een tikkeltje minder leuk is, al zullen de jongsten hier ongetwijfeld wel van kunnen genieten. Een perfecte film dus voor de doelgroep, maar daarbuiten houdt het niet echt over.

Dick2008
Wat animatie betreft ziet deze tweede film er eveneens goed uit. Maar dat is het dan ook. Aanzienlijk minder dan de eerste film. Het begin valt eigenlijk al tegen met een hoop druk gedoe en ik dacht dit blijft toch niet zo doorgaan. Dat dan weer niet maar vaak is het toch wel een drukke film. Schijnt nodig te zijn in die kinderanimaties, flink wat actie.
Je kan ook afvragen wat voor mogelijkheden een vervolg nog biedt. Niko krijgt er nu een (stief)broertje bij en beleeft nog wat avonturen..... Zucht, nou ik vind het allemaal niet zo denderend. 2.0