Bigfoot (2012)

Sciencefiction

geregisseerd door Bruce Davison
met Barry Williams, Danny Bonaduce en Sherilyn Fenn

In Zuid-Dakota wordt een Bigfoot gesignaleerd. Twee mannen - die al hun hele leven rivalen van elkaar zijn - willen de Bigfoot vangen en beginnen een zoektocht naar het wezen. Eén van hen wil de Bigfoot exploiteren en de ander wil de Bigfoot beschermen.

avatar van filmfan1967
Hier had ik me op verheugd. Bigfoot en een rol voor Alice Cooper!

Viel toch wat tegen. Met name de CGI was teleurstellend. Bij de achtervolgingen was het wonderlijk dat Bigfoot er niet in slaagde om de slachtoffers in te halen. Bigfoot was immers sneller/dynamischer dan de auto of boot die hij achtervolgde. Het zag er allemaal behoorlijk knullig uit. Meer een soort jaren '50 special effects. Een zwart wit King Kong film, maar dan ingekleurd.

Ik weet dat je van Syfy films niet veel moet verwachten (gezien het beperkte budget en de snelheid waarmee die films gemaakt worden), maar dit zakt door de ondergrens.

avatar van Phantasm
Grappig om een keer gezien te hebben, al moet je het niet al te serieus nemen, aardig bedacht.

ipman-99
"The Legend Is Alive." ... " !!!

Vermakelijke film van The Asylum studio !!! Zoals de meeste hier wel al weten, ben ik algemene
filmliefhebber/verzamelaar van ieder land en ieder genre !
Deze werkjes passeren ook regelmatig in mijn Dvd recorder ..., en ook al weet ik dat ik dikwijls bij dit
soort genre films niet met de beste effecten te maken krijg; kan ik er telkens toch heerlijk van genieten !
Ik kan evenveel genieten van b.v "Sand Sharks" en "Deep Blue Sea" !
Deze "Bigfoot" kende een voornamelijk 'neppe' computer getrukeerde effecten.
Het bloedvergieten was praktisch 0,0 ! "Bigfoot" zaaiden dood en vernieling en werd daarbij
dus geholpen door een slechte montage en neppe effecten !
Vermakelijke chit (in mijn ogen) ..., omdat ik op voorhand wist wat op mijn scherm getoverd werd !

avatar van Vascago
Het grootste monster van de film was Sherilyn Fenn. Wat is er in godsnaam met haar gebeurd. Brrr...

avatar van jeroentjuhhhhh
Bonaduce en Williams weten alles wel professioneel te verkrachten. Wat een lachwekkende oudjes zijn dat. Verlos ze a.u.b uit hun lijden. De rest is echter niet veel beter. Het zijn de gebruikelijke (budgettaire) gebreken die deze Bigfoot de opbreken, maar ditmaal niet ''verbloemd'' door een stel krankzinnige ideeën of acteurs met enige charisma. Het standaard monsterflick-procedé; en dat resulteert in één van de mindere Syfy's. Dat zegt veel..