• 8.303.992 stemmen

Met onder meer: Benoît Poelvoorde, Albert Dupontel en Brigitte Fontaine

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 21 maart 2013

Plot Le Grand Soir

De familie Bonzini baat in een winkelbuurt restaurant ‘la Pataterie’ uit. De oudste zoon Not is de oudste ‘punker met hond’ van Europa. Zijn broer Jean-Pierre is verkoper in een beddenwinkel. Als Jean-Pierre wordt ontslagen, vinden de twee broers elkaar terug. 'Le Grand Soir' is het verhaal van een familie die beslist om in opstand te komen, maar dan op haar heel eigen manier.

imageimageimageimage

La punkette

Father - René Bonzini

Le directeur du Grand Litier

kappeuter (crew films)

Van de regisseurs van Aaltra en Mammuth!

Vanaf 21 maart 2013 in de bioscoop (De Filmfreak)

Belgische release: 13 juni.

avatar van Koekebakker

Koekebakker

Ik begrijp dat een regisseur / filmcriticus (?) beweert dat een komedie geslaagd is, als je minstens 6 maal hardop moet lachen. Bij deze film is me dat 3 keer overkomen en verder heb ik me helaas behoorlijk verveeld...

avatar van Prudh

Prudh

Jammer van bovenstaand bericht. Ik spreel geen Frans, dus trailer versta ik niet, maar het ziet er leuk uit. Mammuth was ook bij vlagen een zeer leuke film, al is Gérard Depardieu natuurlijk een dijk (hihi) van een hoofdrolspeler. Anderzijds is Benoît Poelvoorde ook top, dus bring it on.

avatar van assowise

assowise

Een verzameling leuke beelden & momenten maar uiteindelijk een onbevredigend einde. Het is eerder een tragi-komedie dan een pure komedie dus verwacht geen dijenkletser. De poster doet vermoeden dat ik een hele scene moet hebben gemist want ik heb geen cowboy te paard gezien in de hele film.

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Schitterende tragikomedie met een sublieme Benoit Poelvoorde over hoe moeilijk het is om te revolteren in een samenleving waarin luxe en comfort de mensen thuis houdt

een hartverwarmende en bij momenten hilarische film