Seance: The Summoning (2011)

Horror

geregisseerd door Alex Wright
met Bobby Campo, Nazneen Contractor en Chris Olivero

Joey, Eva, Marcus en Sara gaan samen naar een crematorium om daar een live seance op video vast te leggen. Joey gelooft niet in het oproepen van geesten en daagt Eva uit om het tegendeel te bewijzen. De seance gaat echter te ver en Joey raakt bezeten door een demoon die er op uit is de andere drie het leven zuur te maken.

Matig.

Op zich zaten er wel een paar interessante afzonderlijke scenes in, maar in z'n geheel nogal belachelijk en vaak gewoon onnozel.

Dat het verhaaltje niet bijster geweldig is en ook de acteerprestaties niet van het allerhoogste niveau zijn neem je er al snel bij, vooral wanneer blijkt dat sommige horror scenes toch best de moeite waard zijn. Er zitten een paar "aangenaam" pijnlijke momenten in de film.

Maar Wright maakt het af en toe toch echt te bont. Hoe die dufkutten de hele tijd weglopen en terugkeren naar de demoon is echt bespottelijk, dat valt niet eens meer te verklaren als een pover script, maar is gewoon pure idioterie.

Visueel niet verkeerd, interessante horror ideetjes en wat pijnlijke scenes, maar verder een C-productie. Jammer, want het had leuk kunnen zijn.

avatar van Vascago
Daar kan ik erg weinig aan toevoegen. Idd een behoorlijk slechte film met een aantal goede scenes.