• 8.292.718 stemmen

Alternatieve titel: Shadow People

Geregisseerd door: Matthew Arnold

Met onder meer: Dallas Roberts, Alison Eastwood en Anne Dudek

Plot The Door

Miljoenen mensen over de hele wereld hebben ontmoetingen gehad met wat zij omschrijven als donkere, schimmige wezens die hen 's nachts bezoeken. Soms gruwelijk, soms dodelijk. Dit fenomeen staat bekend als SUNDS (Sudden Unexplained Nocturnal Death Syndrome). De lokale DJ Charlie Crowe komt in aanraking met het mysterie wanneer een vreemde beller vertelt een angstaanjagende ervaring te hebben gehad tijdens zijn radioshow. Tegelijkertijd is Sophie Lancombe van het centrum voor ziektepreventie en –bestrijding de oorzaak van deze aandoening op het spoor. Haar onderzoek verstrengelt met Charlie's ontdekkingen, en beide raken ze verzeild in een duistere wereld van een decennialange doofpotaffaire over het fenomeen dat we nu kennen als de 'Shadow People'.

image

avatar van fred1946

fred1946

Trailer even bekeken,lijk me me wel wat.

Toch even iets anders dan andere trilers.

Schaduwen enz. in plaats van gedaantes geesten.

Ben benieuwd.

HALVE TAMME. (moderator series)

Ik sluit me eigen bij jou aan fred1946.Vanavond maar eens bekijken,ik ben benieuwd.

avatar van konynewortel

konynewortel

Vreselijk slecht , bespaar je deze ellende!

avatar van stupidcat

stupidcat

best aardig, zolang je niet in slaap valt ;D

Interessant verhaal aanwezig.

Continue spanning aanwezig.

Schrikmomenten aanwezig.

Goed acteerwerk aanwezig.

Al met al weer een zeer geslaagde filmavond!

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B film, maar wel een leuke. Deze film moet het niet hebben van de special FX want die zijn er eigenlijk niet, of te verwaarlozen. Het verhaal vind ik dan weer wel erg goed gevonden en heeft een leuk gegeven. Het blijft eigenlijk van begin tot eind interessant en ook de ontknoping vond ik apart. Acteerwerk is op zich best in orde en hoewel ik de schrikmomenten niet heel erg geslaagd vond, vind ik dat deze film genoeg in huis heeft om te blijven boeien. Prima filmpje! Met betere special FX had ik nog hoger gegeven maar voor nu toch een dikke 3,5 ster

avatar van tattoobob

tattoobob

Heeeel erg matig dit!!!

Spanning is vrijwel nihil,het is allemaal al een keer gedaan(een soort van)

dus niet bijster origineel.

Maar het verhaal is op zich wel te doen.....jammer dat er verder niets mee gedaan is.

Een film die aan te raden is voor de beginnende horror/thriller kijker.....de die hards kunnen deze film gerust over slaan,ze zullen niets missen...

Ik heb deze film wel gekeken en het was zonde van mijn kostbare tijd

avatar van Jackeroo

Jackeroo

De verwachting was groter dan de beloning. Erg matige film en langdradig

Onderhond

Leuk genrewerk.

Een onderhuids horrorfilmpje, da's ook weeral een tijdje geleden. Geen gore, geen expliciet geestengeweld en maar een handjevol schrikeffecten. Maar aan spanning gelukkig genoeg geen gebrek.

Het wordt ook best leuk gebracht eigenlijk. Wat "nagespeelde" scenes aangevuld met fake docu materiaal, zodat de film enerzijds filmisch blijft en anderszijds toch wat kan teren op een "het is waargebeurd" effect.

Visueel voldoende. Geen idee waar men betere special effects zou moeten gebruiken want ik heb ze sowieso niet gezien. Editing is goed, sounddesign ook goed en de combinatie van de twee zorgt voor een aantal spannende scenes. Acteerwerk kan er ook mee door, niks overweldigends uiteraard, maar beter dan je van een film als deze normaal kan verwachten.

Goed mee geamuseerd, betere in z'n genre maar zelfs als thriller lokt dit blijkbaar nog het verkeerde horrorpubliek. MM business as usual dus.

avatar van Nicholas123

Nicholas123

Interessante omschrijving. Ga deze maar eens checken denk ik.

avatar van Elineloves

Elineloves

Best apart, maar toch aardig. Had in het begin sterk het gevoel alsof ik naar een TV-film keek van Discovery Channel o.i.d. Verschil is alleen dat vooral het eerste uur ontzettend boeide. Het is een interessant gegeven en het maakte me nieuwsgierig naar meer, ik zat me echt af te vragen of het nou allemaal waar was of niet. Wist mijn aandacht goed vast te houden.

De DJ deed het zeker niet onverdienstelijk, echt een vent waar ik meteen een klik mee voelde. Leefde ook echt met hem mee. Sommige scènes maakten ook zeker indruk, zeker omdat ik de film 's avonds laat in 't donker keek. Met vlagen lekker creepy.

Het eerste deel van de film was beduidend beter, maar blijft intrigeren tot de laatste minuut.

avatar van letii

letii

langdradige film, iets te weinig spanning, wel goede acteerprestaties, had toch een ander einde verwacht (beetje lomp vond ik).... heb hem desondanks knn uitkijken, in tegenstelling tot andere gelijkaardige films, ik denk dan in eerste instantie aan Paranormal activity (een slechtere film vind je dan ook niet)....

genoeg voor 2.5 sterren en dat is mss al net iets teveel

avatar van chrischras20

chrischras20

Geen Biosfilm type maar geen amateurwerk volgens mij

avatar van mock turtle

mock turtle

totaal niet origineel (paranormal activity, fourth kind, etc, etc, etc) , wat op zich niet uitmaakt, maar ook nog eens heel flauw uitgewerkt (gebeurt weinig, niet spannend, weinig verhaal), kortom: slappe hap.

avatar van Rickyman

Rickyman

Ik vond dit wel een orgineel en spannend filmpje.

Met zo weinig mogelijkheden ( géén dure special effects, dure acteurs etc.) het maximale eruit gehaald.

Less is more, en dat is hier toch wel aardig gelukt.

"Herzien".

Halve ster erbij.

avatar van bjerik76

bjerik76

begon wel oke, maar hoe verder de film vordert hoe minder spannend hij werd.

White light meets The ring.

avatar van Daan258

Daan258

Zeker geen onaardig filmpje, had hem eerlijk gezegd slechter verwacht.

Spanning was goed, schrikmomenten waren goed, acteerwerk was goed en het verhaal was ook best oke.

Ja, ik heb me hier prima mee vermaakt.

avatar van Spetie

Spetie

Hele aardige film, die misschien nog net wat iets spannender had gekund, maar verder maar heel weinig fout doet.

Het heeft misschien weinig nieuws onder de zon te bieden, maar mixt een aantal oudere films tezamen en gooit daar nog een ‘waargebeurd sausje” overheen. Ik moet zeggen dat het allemaal aardig wegkeek, behoorlijk sfeervol is en nergens irriteerde. De acteurs doen hun ding naar behoren en de schrikeffecten zijn niet in overdreven mate aanwezig, maar daardoor werken ze wel beter.

Het verhaal schiet nergens uit de bocht, blijft redelijk boeien en gelukkig ook ten allen tijden geloofwaardig. Prima mee vermaakt dus en wat mij betreft een stuk beter, dan het gemiddelde op moviemeter doet vermoeden.

avatar van boozebelly

boozebelly

Best een onderhoudende film, alleen het einde weerhoudt mij van een voldoende.

Qua sfeer deed het mij wel denken aan The Mothman Prophecies of de serie X-Files, echter weet het voor mij nooit echt het niveau van die twee genoemde voorbeelden te evenaren.
De film heeft wel een aangename, mysterieuze opbouw, kent een paar spannende momenten en het acteerwerk is ook best te pruimen. De anderhalf uur vliegen dan ook gemakkelijk voorbij.
Alleen zoals gezegd het einde... Ik bedoel: een soort omgekeerd placebo effect?! Alle mensen die zijn gestorven door de schaduwmensen hebben zelf schuld, hadden ze er maar niet in moeten geloven?
Kom op man, wtf?! Wel tolerante entiteiten dan overigens, dat ze de keus aan jou laten

Al met al is dit voor de liefhebber van paranormale mysterie best een aangenaam wegkijkertje en wellicht valt het einde bij jou beter in de smaak.

Samengevat: 2,5*

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

best aardig,het had wel iets , en meer van dat.

het hele DJ ding maakt het wat aanvaardbaar .en het word leuk gebracht.

voor een low budget film,er zijn mindere.

interesse word wel aangewakkerd.

heb je ook interesse???????

de film is geheel te zien op youtube.in HD

Shadow People 2013 (FULL MOVIE) 1080p BluRay - YouTube

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Geheel blanco deze film opgezet en was zeker geen tegenvaller.

De combinatie documentaire, film, wetenschap vs paranormale onzin en mysterie werkte heel goed. De suggestie deed de rest.

Wat mij betreft een originele film met een prima einde.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Voor een onbekende en op B-niveau uitgebrachte film, toch niet onaardig.

Zolang het tegendeel niet bewezen is of als iets niet absurdistisch overkomt als gegeven, sta ik in principe open voor informatie die we levenslang aangereikt krijgen via pers, internet en personen.

Deze film begint met zich aan te prijzen als een vaststaand gegeven wat betreft het verhaal wat de kijker voorgeschoteld krijgt en wij vonden dat leuk gevonden deze combinatie, een nepdocumentaire en het gespeelde verhaal.

De scènes komen prima overr en het verhaal ook, je zou er bijna in gaan geloven .

Toch maar even op internet rondgezwalkt voordat onze oogjes dichtvielen. Uit de speurtocht naar deze informatie willen wij de volgende site even met jullie delen:

Heb je je ooit afgevraagd waarom we alleen ’s nachts geesten zien? | Nieuwetijdskind Magazine

En ook even overlegt hoe we de film zouden waarderen, de spanning was fijn onderhuids, geen onnozele schrikeffecten, beeld en geluid waren prima en het verhaal was onderhoudend, zelfs ik bleef na een lange dag wakker.

We kwamen gemiddeld op een mooie 7!

avatar van AniSter

AniSter

Best wel een aardige film. Leuke afwisseling tussen het verhaal en de 'werkelijkheid'. Het was al geen lange film maar omdat het onderwerp en de uitvoering bleef boeien was de film sneller afgelopen dan gedacht. Er zat één goed gemaakt schrikmomentje in. In zijn geheel een prima film. Hij valt bij mij wel in de categorie 'eenmaal gezien blijft gezien'.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Met het ontvangen van een enveloppe met duistere inhoud begint het allemaal voor dj Charlie. Een eenzame man, gescheiden die een moeilijke omgang met zijn puberende zoon heeft. Het pakketje is gestuurd door één van zijn luisteraars, Jeff, maar Charlie neemt hem in eerste geval niet serieus. Maar tijdens een uitzending blijkt dat de beller bloedserieus is, en ik ben eerlijk als ik zeg dat het heel aardig begint.

Een onderzoek naar een verschijnsel waarbij gezonde mensen ad random in hun slaap overlijden. Daarnaast meldingen van nocturne schaduw wezens, dit over de gehele wereld. Deed me denken aan The Mothman Prophecies (2002), ook leuk voor diegene die deze prent wel leuk vind. Al eeuwen worden de waarnemingen vastgelegd, Charlie gaat graven in de geschiedenis over dit fenomeen.

Een beetje een White Noise film, dus heb je die gezien en vond je goed dan kun je deze ook wel waarderen. Helaas zit er toch een maar aan deze prent. Je denkt dat de prent naar een climax toewerkt, helaas viel met einde vies tegen.

Toch heb ik wel plezier beleefd aan deze film, het was redelijk opgezet allemaal. Niet origineel maar voor de liefhebber van het bovennatuurlijke.

3**.