• 8.297.260 stemmen

Alternatieve titel: We 3

Oorsprong: Brazilië

Geregisseerd door: Nando Olival

Met onder meer: Gabriel Godoy, Victor Mendes, Juliana Schalch

IMDb beoordeling: 6,1 (720)

Oorspronkelijke taal: Portugees

Plot Os 3

"All they wanted was to stay together"

Vanaf de eerste ontmoeting in de rij voor de wc op een feestje is het duidelijk dat de studenten Camila, Rafael en Caze bij elkaar horen. Ze delen al snel een groot appartement en spenderen zoveel tijd samen dat ze binnen de kortste keren bekend staan als ‘de drie’. Er is slechts een regel in hun unieke driehoeksverhouding; sex mag hun bijzondere vriendschap niet in de weg staan.

avatar van SimonV

SimonV

Aardige film waaraan de beschrijving niet helemaal recht doet. De verhouding tussen 'de drie' wordt op scherm gezet door een uniek web-idee. Dat hun eigen leven daardoor in de knoop raakt, vond ik het betere deel van het verhaal.

gauke

Het mankement bij deze productie is dat er in mijn ogen geen keuze gemaakt wordt. In eerste instantie dacht ik, dat deze film over een driehoeksverhouding, met de ingrediënten liefde, lust, passie en onbeantwoorde liefde, een soort seksfilm zou zijn. Maar nee, de drie samenlevende studenten blijken deel uit te maken van een voyeuristisch getint televisie-project met als doel produktverkoop. Daardoor wordt hun leven een klucht en de film saai, doelloos en alles behalve intrigerend. Als kijker wordt je wel een kijkje gegund achter de schermen van (zogenaamde) reality shows. Leuk daarbij is het plezier van het productieteam. Echter de film komt kunstachtig over, waarschijnlijk is het geweldig mooie camerawerk daar mede debet aan.