Les Fruits Sauvages (1954)

Alternatieve titel: Wild Fruit

Frankrijk

geregisseerd door Hervé Bromberger
met Nadine Basile, Estella Blain en Gérard Blain

Lyon, 1953. Maria Manzana is de oudste van een gezin met vijf kinderen en de enige die een baan heeft. Maria’s moeder is overleden en haar vader is geregeld dronken en gewelddadig. Op een avond wil hij zijn dochter Christine slaan, maar Maria schiet haar te hulp en doodt per ongeluk haar vader. Op Maria’s advies besluiten ze te vluchten. Maria’s broer Michel neemt zijn vriendin Anna, die hij niet wil achterlaten, mee. Een vriendelijke vrachtwagenchauffeur brengt het gezelschap naar het zuiden en vervolgens lopen ze via verlaten wegen naar een dorp, dat al 25 jaar geleden door gebrek aan water is verlaten.