Come Inguaiammo il Cinema Italiano - La Vera Storia di Franco e Ciccio (2004)

1 stem

Italië
Documentaire

geregisseerd door Daniele Ciprì en Franco Maresco
met Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Giulio Andreotti

Documentaire over Franco Franchi en Ciccio Ingrassia, een bekend Italiaans komisch duo. De film behandelt hun carrières, van hun debuut tot aan de dood van beide komieken. De film is samengesteld uit geselecteerde passages uit films en variety shows, verder uit interviews met regisseurs (Mario Monicelli, Mariano Laurenti, Osvaldo Civirani, Lucio Fulci), interviews met acteurs als Lino Banfi, Lando Buzzanca en Pino Caruso, met scenarioschrijvers, zangers en zangeressen, en de tv-presentator Pippo Baudo. Allen naaste verwanten van Franco en Ciccio.