Knife Fight (2012)

geregisseerd door Bill Guttentag
met Rob Lowe, Jennifer Morrison en Jamie Chung

Paul Turner (Rob Lowe) is een buitenbeentje en politiek strateeg die alles in goud kan laten veranderen. Met de hulp van een knappe jonge assistente en een cynische onderzoeker probeert hij zijn eigenzinnige klanten - een flirtende gouverneur uit Kentucky en een senator uit Californië die gechanteerd worden - buiten de schandalen, en in hun functie te houden. Paul wordt daarbij gedwongen tot het uiterste te gaan...

avatar van jarno1975
Première op Tribeca.

Deze steriele politieke komedie in pseudo documentaire stijl, die humor, scherpte en vitaliteit mist, geeft weinig inzicht in het politieke proces. Het verhaal is eerder een dwaze parodie op het verkiezingsproces, die heen en weer golft tussen cynisme en sentiment, waarbij de regisseur is vergeten om zich te verdiepen in de materie van het campagne voeren. Dan wordt met modder gooien te gemakkelijk. Jammer voor de cast want die speelt goed.

avatar van Decec
Een matige dramafilm...
Matige verhaal (saai)...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Rob Lowe...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...