Inside the Whore (2012)

Noorwegen
Horror

geregisseerd door Reinert Kiil
met Jørgen Langhelle, Reinert Kiil en Dagrun Anholt

Tijdens het filmen van het vervolg op de film 'Hora' bundelen regisseur Reinert Kiil en zijn director of photography hun krachten om de meest gewelddadige en gruwelijkste film ooit te maken. Tijdens de productie komen steeds meer vrienden en collega's echter op gruwelijke wijze aan hun einde. De vraag is of 'The Whore' is terug gekomen voor wraak of dat het met de duistere wensen van de regisseur te maken heeft...?

avatar van lars-pixar
Aai aai aai, had ik kunnen weten dat dit het vervolg is van deel één.
Ben er van overtuigd dat mij dit wel bevalt, ik hoop een beetje in de richting van splatter/horror.

avatar van lars-pixar
'Regisseur Reinert Kill weet zich zelf, de cast en de volledige film voor schut te zetten'

Vanuit een splatter/gore instelling deze film zitten bekijken en dat beviel mij totaal niet!
Bij het zien van deze geweldige dvd cover (poster) wordt je verleit tot het kopen van deze dvd.
Zelf dacht ik een geweldige film voorgeschoteld te krijgen, maar het is niet wat het lijkt.

In het begin wordt het nog best leuk gepresenteerd met de première in een Norse bioscoop.
Met volle verwachting van dat publiek en ik als kijker thuis wordt de film gepresenteerd als een making off (achter de schermen) van ander half uur met totaal geen verhaallijn.
Waar onder andere de regisseur Reinert Kill zich zelf enorm belachelijk weet neer te zetten!
Of dit met voor bedachte raden is, dat vraag ik me af. Wat ik wel weet is dat dit totaal verkeerd overkomt.

Ook vraag ik me af... of het nog de moeite is om aan het eerste deel te beginnen.
Het laagste wat ik aan sterren geef is een één, maar het verdient eigenlijk wel een half sterretje.

avatar van DjFrankie
Ik ben hier ook aan begonnen maar na 10 minuten vond ik het wel genoeg. Documentaire over een film die geen film wordt.
Plot hierboven klopt helemaal niet.