Zui Hung (2012)

Hongkong
Thriller

geregisseerd door Danny Pang
met Ching Wan Lau, Ken Lo en Elanne Kwong

Op een dag bekent de stotterende Jun vijf moorden op het politiebureau. Hij kan echter geen details geven en na een lang verhoor denkt de politie dat Jun mentaal onstabiel is en de moorden niet zijn gepleegd. Niet lang daarna onthult een koelbloedige moordenaar een reeks van mysterieuze moorden in het district waar rechercheur Han is gestationeerd. Han weet dat hij met een seriemoordenaar te maken heeft en verdenkt instinctief Jun.

Fijne Pang.

Al laat Danny hier wel weer zien dat hij qua niveau iets onder moet doen voor z'n broertje, die met Sleepwalker een soortgelijke film afleverde.

Het ziet er uiteraard weer prachtig uit. Visueel hoef je de broertjes niks meer te leren. Fijne soundtrack ook, licht electronisch getint. Verder is het leuk om Ching Wan Lau weer eens in een hoofdrol te zien, Lam Suet verzorgd zoals steeds weer een bijrolletje.

Verhaaltje is op zich ook best tof, al weet het nooit helemaal mysterieus te worden. Nochthans is het schilderwerk best origineel en apart, er had gewoon iets meer spanning op de film mogen zitten. Verder wel boeiend en zeker de moeite om een keer te zien, maar mist net dat tikkeltje meer om mee te kunnen met Oxide's film.

avatar van tattoobob
Ik vond er niet zo veel aan!!!