Dead Survivors (2010)

Duitsland
Horror

geregisseerd door David Brückner (II)
met Michael Krug, Julia Köhler en Tino Dörner

Een dodelijk virus verandert de inwoners van een hele stad in vraatzuchtige zombies. De toekomst van een kleine groep overlevenden rust op de uitstekende martial arts-kwaliteiten van Chris Burnside. Als hun schuilplaats wordt aangevallen door een horde ondoden, zijn zij gedwongen om te vluchten. Bij gebrek aan brandstof vechten zij zich een weg door het woud, tot zij een oud herenhuis vinden waar zich de sleutel tot de infecties bevindt, net als vele andere onaangename verrassingen...

avatar van Boeikens
Ik hou van het genre maar deze is op elk vlak tenenkrommend slecht!!!

avatar van RuudC
Vroeger barstte de wereld van de geheimen en mysteriën. Nu krabben we ons achter de oren waarom films als Dead Survivors in de winkelschappen belanden. Geen wetenschapper die daar een verklaring voor kan geven. Dead Survivors is vooral voor de lol opgenomen. Er is geen budget, iemand heeft een camera en met een vervallen industrieterrein, wat vrienden en een degelijke computer waarmee je nog wat effecten kan toevoegen, kan je nog een redelijk eind komen. Zij het wel dat je de film enkel vertoont voor je vrienden.

Aangezien er eigenlijk niets goeds te vertellen valt over Dead Survivors, noem ik maar even wat punten op om potentiële kijkers af te schrikken. Het verhaal lijkt op een of andere manier gejat van Resident Evil, maar het is nogal een vage hervertelling. De film oogt enorm kil. Alle gebouwen zien er wonderbaarlijk schoon uit en wanneer de hoofdpersoon op zoek naar voedsel gaat, blijken er zo wat blikken bonen in een kamertje te liggen. Wat een geluk!

Het acteerwerk is eigenlijk geen acteerwerk te noemen. Het enige waar de ‘acteurs’ op geselecteerd zijn, is dat ze aardig zijn en misschien voor hun skills in klaverjassen. Tot overmaat van ramp is er dan ook nog eens voor gekozen om alle dialogen te dubben. Het ligt er zo dik op dat het bijna grappig wordt. Verder zijn de vermeende briljante martial arts skills van de hoofdpersoon niet meer dan matig te noemen. Zelfs al zou hij een expert zijn, het is dramatisch geschoten. Verder zitten er een hoop dommigheden in. Zombies die duidelijk niet geraakt worden, die toch neervallen. Voorlezen uit wat een handgeschreven dagboek moet zijn, maar duidelijk een oud bijbeltje is. Dead Survivors was voor mij eens, maar nooit weer. Tot nu toe kreeg deze film alleen maar minimale scores en ik sluit me daar moeiteloos bij aan.