ad

Alternatieve titels: Dreams for Sale / 夢売るふたり

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Miwa Nishikawa

Met onder meer: Takako Matsu, Sadao Abe en Rena Tanaka

IMDb beoordeling: 6,7 (404)

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 夢売るふたり

Releasedatum: 8 september 2012

Over Yume Uru Futari

Een getrouwd koppel bevindt zich in een akelige financiële situatie wanneer ze hun restaurant verliezen in een brand. Vastbesloten om weer een restaurant te runnen zoekt het koppel een uitweg in de misdaad. De vrouw zoekt potentiële slachtoffers, terwijl haar man huwelijksfraude pleegt.

image

Takiko Kinoshita

Shunsaku Tonoike / Akihiro Tonoike

avatar van kinjutsu

kinjutsu

Sadao Abe... Ik heb best wel een grote hekel aan die vent, kon hem ook echt niet uitstaan in Maiko Haaaan!!!. Hij is m.i. de definitie van "overacting".

Zo ook weer in deze film, die me overigens niet veel deed, in tegenstelling tot de rest van Nishikawa's oeuvre.

Jammer, had me er erg op verheugd.

Onderhond

Matig inderdaad.

Nishikawa is tot meer in staat, dat liet ze eerder al zien. Weer zo'n 2u+ Japans drama en hoewel het ditmaal geen romance annex ziekte verhaaltje is lijdt het toch aan veelal dezelfde kwaaltjes als andere recente dramas.

Sowieso duurt het allemaal te lang. Voor 137 minuten aandacht wil ik meer terugkrijgen dan het emotionele slagveld van een chef die z'n restaurant in rook ziet opgaan en zich daarna maar al te graag wentelt in zelfmedelijden.

Acteerwerk is niet slecht, normaal kan ik Abe ook niet zo uitstaat maar hier doet hij het toch meer dan aardig. Ook Matsu en Tanaka zitten goed in hun rol. Maar audiovisueel is het saai en qua tempo is het veel te matter of fact. Weinig ruilmte voor sfeer, Nishikawa ploegt teveel door haar verhaaltje.

Echt héél slecht is het niet, zijn ze meestal niet dit soort dramas, maar emotioneel meeslepend is het ook allerminst en 137 minuten zijn gewoon veel te lang voor een film als deze. Moet in 90 kunnen ook.