ad
  • 8.105.295 stemmen

Girls against Boys (2012)

Drama / Thriller | 93 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Austin Chick

Met onder meer: Danielle Panabaker, Nicole LaLiberte en Liam Aiken

Oorspronkelijke titel: Girls Against Boys

Releasedatum: 17 mei 2012

Over Girls against Boys

"Bad girls don't cry. They get even."

Twee jonge vrouwen bevinden zich, gewapend, in New York. Het duurt niet lang eer zij op hun pad de noodzaak zien van zich af te schieten en dodelijke slachtoffers te maken. Eén van de twee zal onderweg echter leren hoe de wereld werkelijk in elkaar zit...

avatar van gorelover

gorelover

Klinkt een beetje als : Baise Moi.

Theunissen

Heeft inderdaad wat weg van "Baise-Moi", maar waar die film choquerend, grof en erg seksistisch was en men ook alles eigenlijk expliciet liet zien daarentegen is deze film vrij braafjes (alleen de amputatie scene was wel aardig maar dat had ook explicieter en langer gekund) en is er nauwelijks iets te zien. Het verhaal stelt weinig voor en is ook regelmatig zeer saai. Het duurt ook enorm lang voordat er echt iets gebeurt. Beide hoofdrolspeelsters te weten Nicole LaLiberte en Danielle Panabaker (fraaie benen en mooie schoenen) zien er fraai uit maar goed acteren kunnen ze helaas niet. Al met al was dit best een teleurstellende film die absoluut niet kan tippen aan "Baise-Moi" en dat was ook niet eens een echt geweldige film.

avatar van tal1b

tal1b

dan waag ik me aan baise moi

Theunissen

Dat kun je inderdaad beter doen, deze dames zijn wel fraaier, maar Baise-Moi bevat tenminste veel (grof) geweld en bloot (soms zelf porno). Die combinatie vind ik wel fijn in dit soort films.

avatar van SPT

SPT

Ik vond het toch zeker geen onaardige film. Het blijft inderdaad iets te braafjes - vooral qua geweld had het wel wat meer gemogen, en verder vond ik de film af en toe ook iets aan de trage kant (ben blij dat ze het niet langer hebben gemaakt dan dit). Maar de knappe vrouwen en het op zich boeiende verhaal tillen de film wat mij betreft toch wel naar een acceptabel niveau.

avatar van jippie2010

jippie2010

vrij inhoudsloze vertoning...

ik heb het allemaal eerder gezien alleen dan beter *1,5

avatar van schumacher

schumacher

Ik heb al slechter gezien dan deze dus toch een 2 hier.

Ik ben vooral blijven kijken door de mooie madam in de film .

Een film die ik wel geen 2de keer zal bekijken, daarvoor is deze niet goed genoeg vind ik.

avatar van jippie2010

jippie2010

Ik heb de film een week geleden gezien, en weet nu al niet meer over welke madam je het hebt... zegt genoeg over de film lijkt me

avatar van jerry r

jerry r

wat een onnozele film.

avatar van Meister

Meister

Te rustig deze film....

avatar van wouterbosgra

wouterbosgra

mooie beelden, kleuren,muziek en sfeertjes. ik kan me alleen maar niet over het uitgekauwde en voorspelbare verhaaltje zetten. jammer jammer

avatar van blurp194

blurp194

Zoals al gezegd, een flauwe en brave kopie van Baise Moi - met dank aan gorelover voor die suggestie, maar die is inderdaad erg goed op z'n plaats. En of deze dames nou mooier zijn, mwah, zo scherp weet ik dat niet meer. En ik ga er ook m'n dvd niet voor opzoeken.

De paar brute scenes hadden de film dan nog wat kunnen opkrikken, maar het einde verpest die kans dan weer. Jammer.

avatar van superblackbird

superblackbird

Ik ben het eens met alle bovenstaande commentaren, dit kon beter geweest zijn. Jammer.

avatar van Noodless

Noodless

Beetje saaie en te brave uitwerking. Het eenvoudige wraakverhaal heeft ook heel wat tekortkomingen: bv. de ongeloofwaardige eensgezindheid bij de verschillende kills, totaal geen politie die de moorden onderzoekt, het zwakke slot en de weinig overtuigende kills. Positief is wel het camerawerk die zorgt voor een paar leuke scènes zoals de slow-motion tijdens het lekker uit de bol gaan in een discotheek.

Ook de twee dames zijn goed gecast. Mij stoorde het acteren alvast niet en wisten ze met hun uiterlijk en uitstraling hun personage kracht bij te zetten. Maar uiteindelijk allemaal te braaf en te simpel. 5/10

avatar van tomnuytkens

tomnuytkens

Saaie en gewoonweg slechte film. Zwak en weinig realisme in het acteren.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Film mist de spanning van een dramafilm. Gaat allemaal te gemakkelijk.