Cavalli (2011)

Alternatieve titel: Horses

Italië

geregisseerd door Michele Rho
met Vinicio Marchioni, Michele Alhaique en Giulia Michelini

Het einde van de 19de eeuw, een dorpje in de Italiaanse Apennijnen. In een afgelegen huis in het midden van een vallei, wonen Alessandro en Pietro, twee zeer verschillende en aan elkaar gehechte broers. De twee kinderen, elf en dertien jaar, zijn zorgeloos en vol energie. De wildebrassen verstoppen zich graag, komen altijd in de problemen en slijten hun dagen in wedstrijden met karren. Sinds de dood van hun moeder verkocht hun vader zijn laatste bezittingen om voor de kinderen de twee prachtige, ongetemde veulens te kunnen kopen, Baio en Sauro.