Si Da Ming Bu (2012)

China
Actie

geregisseerd door Gordon Chan en Janet Chun
met Deng Chao, Liu Yi-Fei en Ngai Sing

Een undercover agent wordt door zijn corrupte chef aangewezen om te infiltreren bij een rivaliserende dienst en hun onderzoek naar vals geld te saboteren. Hij ontdekt echter het werkelijke plan van de vervalser: het omver werpen van de hoofdstad. Niet door het te overspoelen met vals geld, maar met een leger van zombies.

TEASER

avatar van beavis
YouTube - The Four Chinese Teaser Trailer #1 (2012) - Zombie Martial Arts Movie HD

coole teaser, ziet er uit als een erg cool (oldskool) wuxia spektakel

Dure film.

Ziet er allemaal uitermate groots en gelikt uit. Visueel erg mooi in elkaar gedraaid, al is het wel redelijk traditioneel en torent het ook niet echt uit boven soortgelijke films. De standaard ligt dan ook gewoon erg hoog.

Verhaaltje vond ik jammer genoeg af en toe wat aan de saaie kant, misschien ook omdat de actie choreografie wel wat beter gemogen had. Beetje warrig en chaotisch, daar waar je net wat overzicht en controle verwacht.

Het mysterie zelf had ook iets geëngageerder gekund, daardoor zijn ook die stukken niet helemaal geslaagd. Best spijtig, want zo gaat het geweldige production design een beetje verloren.

Voor visueel dus absoluut de moeite. Het geweldig lange openingsshot zet meteen de toon, daarna wordt het ook niet echt meer minder, het is dan ook extra spijtig dat de rest van de film af en toe een beetje saaiig is.

avatar van Noodless
The Four zit vol met over the top en fantasierijke actiescènes die op geen enkel moment je weten te boeien. Nochtans mag het lange openingsshot er zijn. Maar helaas weet de film dit maar heel kortstondig aan te houden. Visueel ziet de film er gelikt uit, maar het is allemaal wat aan de saaie kant. Het verhaal komt redelijk chaotisch over en stelt eigenlijk niet veel voor.
Het acteerwerk viel wel mee.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/fantasie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Uitstekend vechtscène...
Uitstekend camerawerk....
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...
Mooi kostuums...

avatar van oemoemenoe
Mooie film die vaak aandoenlijk aandoet door de lieve chineesjes die graag lief zijn voor elkaar....
De actie is standaard Hong-Kong .

avatar van Fryce
had veel actie verwacht en gehoopt eigenlijk, maar de film was zo langdradig en saai dat slapen tijdens een enige optie leek. Dit uiteraard niet gedaan, de boel word nog een beetje gered door het einde. Al met al een hoop politiek geneuzel en veel te weinig actie in een actie film.

Ik heb gelezen dat deze productie als pilot bedoeld was voor een televisieserie. Het Chinese alternatief voor de X-Men, spelend tijdens de Song dynastie, was helaas zonder spanning, saai, visueel slap en vertel- en speltechnisch ronduit teleurstellend. Al in het eerste kwartier was het een gekrioel van personages en lopende de rit kwam het verhaal nauwelijks tot rust of gunden de regisseurs zich tijd. Ook de opgevoerde driehoeksverhouding werkte van geen kant. Goed, er waren enkele gevechtsscènes (met visuele effecten) die er bovenuit staken, maar in het algemeen zagen de computereffecten er goedkoop uit en waren de actiescènes niet al te best.

De film zag er vooraf veelbelovend uit, maar dat bleek gezichtsbedrog. Het is een tegenvallende martial arts film met een verhaal dat af en toe alle kanten opschiet en met matig gechoreografeerde actiescènes. Het in de strijd werpen van zombies doet de film ook al geen goed.