Diario di un Vizio (1993)

Alternatieve titel: Diary of a Maniac

1 stem

Italië

geregisseerd door Marco Ferreri
met Jerry Calà, Sabrina Ferilli en Valentino Macchi

Het verhaal wordt via korte flitsen verteld door verkoper Benito. Hij leest voor uit zijn dagboek, dat zijn eenzame leven en tot mislukken gedoemde liefdes beschrijft. Hij woont op goedkope kamers en kan leven van het venten van reinigingsmiddelen voor closetpotten in hotels. Hij heeft voortdurend terloopse affaires met allerlei soorten vrouwen van alle leeftijden, ondanks zijn seksueel onverzadigbare vriendin Luigia, die stripteasedanseres is. Ze houden van elkaar, hoewel zij veel ruziën en de liefde bedrijven en regelmatig uit elkaar gaan. Benito's leven wordt nog uitputtender wanneer het dagboek meer ruimte gaat innemen, tot er helemaal niets meer van hem overblijft.