Storage 24 (2012)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Johannes Roberts
met Noel Clarke, Colin O'Donoghue en Antonia Campbell-Hughes

Chaos in Londen. Een militair vrachtvliegtuig is neergestort, waarbij het zijn top secret inhoud heeft verloren. Charlie en Shelly, die worden vergezeld door hun beste vrienden Mark en Nikki, bevinden zich op dat moment in een opslaggebouw met de naam Storage 24. Zij verdelen daar hun bezittingen na een recente scheiding. Plots gaat het licht uit. Opgesloten in een donker doolhof van opslagruimten worden zij opgejaagd door een mysterieus roofdier dat het op hen heeft voorzien. Hoe ontsnappen zij uit de ruimte die is bedoeld om de dingen juist binnen te houden?

avatar van james_cameron
Inferieur werkje, de zoveelste Alien-kloon, ditmaal gesitueerd in een Londense opslagplaats, waar een belabberd vormgegeven buitenaards wezen de boel op stelten zet. De irritante hoofdrolspelers blijven veel te lang leven en qua plot valt er werkelijk helemaal niets positiefs te melden. De dreigende soundtrack is nog best aardig, maar regisseur Johannes Roberts, eerder verantwoordelijk voor het redelijke 'F', slaat hier eigenlijk continu de plank mis. Bespottelijk eindshot ook, trouwens.

avatar van K. V.
Deze was op tv en me er toch maar eens aan gewaagd. Hij viel toch wel een beetje tegen. De film begon nogal tv-film achtig en zag er ook zo uit. Ook het verhaal was niet zo bijzonder.
Het is allemaal niet zo bijzonder.