Tres Dies amb la Família (2009)

Alternatieve titels: Three Days with the Family | Tres Días con la Familia

Spanje

geregisseerd door Mar Coll
met Nausicaa Bonnín, Eduard Fernández en Philippine Leroy-Beaulieu

Léa moet onverwacht naar Girona wanneer haar grootvader komt te overlijden. Daar wacht ze op haar familie, die ze nauwelijks heeft gezien sinds ze naar het buitenland vertrok. De dood van de patriarch van de Vich i Carbó familie is het perfecte excuus om zijn nakomelingen te dwingen met elkaar om te gaan. De drie dagen van de wake, de mis en de begrafenis zijn een goed moment om dit schijnspel van de bourgeoisie in hun verval te observeren, waarin alle problemen evident maar nooit expliciet zijn. Léa verwerpt deze hypocriete wereld, ook al plakt het aan haar huid als een maatpak.