Seis Puntos sobre Emma (2011)

Spanje

geregisseerd door Roberto Pérez Toledo
met Nacho Aldeguer, Mabel del Pozo en Verónica Echegui

Emma is bijna dertig. Ze is aantrekkelijk. En ze is ook blind. Ze werkt als coördinator bij de 'Teléfono de la Esperanza' (telefoon van de hoop), woont in een klein appartement - alleen met haar onafscheidelijke hond en gids, Rosca - in Santa Cruz op Tenerife en gaat sinds een maand of zes uit met Jorge. Emma lijkt echter meer in het sperma van Jorge geïnteresseerd te zijn dan in de persoon Jorge zelf. Ze droomt al jarenlang en bijna obsessief om zwanger te worden, maar ontdekt al snel dat het met haar huidige vriendje niet gemakkelijk zal worden. Daarom breekt ze met hem en besluit om op zoek te gaan naar het perfecte sperma. Gewoon, zomaar, zonder verliefd te worden, en zonder gevoelens...

avatar van blurp194
Deze film is denk ik wel een voorbeeld van een 'vrouwenfilm', wat dat dan misschien ook inhouden mag. Het getob met vriendjes, therapie en wel of niet zwanger worden komt bij mij niet heel erg goed aan. Kan zijn omdat ik in het vliegtuig zat te kijken - vind ik toch wat lastig om m'n aandacht er bij te houden dan.

Toch is het geen onaardige film. Veronica Echegui speelt de blinde Emma overtuigend, en de plaatjes waar ze met haar geleidehond op het strand zit zijn haast te romantisch.