Comme un Homme (2012)

Luxemburg / België / Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Safy Nebbou
met Emile Berling, Charles Berling en Sarah Stern

De rustige 16-jarige Louis is de zoon van de directeur van de middelbare school en heeft nooit in de problemen gezeten. Zijn beste vriend Greg is echter zijn tegenpool: provocerend, boos, gewelddadig en van school gestuurd wegens fysieke bedreigingen tegenover Camille, de jonge lerares Engels. Wanneer Greg hulp vraagt aan Louis om wraak te nemen op Camille is hij gefascineerd en stemt toe. Samen ontvoeren ze de jonge vrouw en sluiten haar op in een oude afgelegen hut. Maar Gregs plannen zijn nog angstaanjagender dan Louis ooit had kunnen voorzien...

Losjes gebaseerd op het boek L’Âge Bête van Pierre Boileau en Thomas Narcejac.

Aangekocht door Lumière

(EDIT: biosrelease weggehaald, waarschijnlijk alleen dvd-release)

avatar van Decec
Is deze titel goed? Volgens mij niet, moet zijn Mauvaises Herbes...

avatar van jarno1975
Dat was ook de reden dat hij gisteren 2 keer op de site stond. Maar zowel de Franse als de Nederlandse / Belgische distributeur Lumière houden deze titel aan.
diaphana - Comme un homme

Het lijkt er dan ook op dat imdb achter loopt.

avatar van Jawaddedadde
Zoals wel vaker het geval is

avatar van voskat78
Gister gezien tijdens LFF... Vond het een prima film waarin vriendschap,loyaliteit en verwerking van verlies uiteindelijk aan het geweten van de Louis gingen knagen en daarom logischerwijs handelde zoals hij deed.

Alsnog bioscooprelease in Nederland: vanaf 6 december in de bioscoop

avatar van Piratje
Vriendschap tussen Louis en Greg leidt tot gezamelijke criminaliteit, maar blijft hecht tot aan de dood. Ook al verschillen ze beiden hierover blijkbaar erg van mening. Toch laten ze het mekaar niet blijken. Tenminste niet van de de kant van de zachte Louis.

Ook de gezinnen komen er elk op hun manier in voor.

Langdradig en toch geen opperbeste cast.
Vrij goedkope film.

Voor de punten hou ik het onder de middelmaat. Een misdadig drama met menselijke accenten.
2,0 lijkt me meer dan voldoende.

Een middelmatige, onevenwichtige, thrillerachtige coming of age film over een moeilijke, gecompliceerde vader-zoon relatie, die naast dat ie niet bijster origineel is, vol zit met ongeloofwaardigheden. Producties over een dergelijk onverwerkt trauma hebben we eerder gezien. Mede door de saaie, kwijnende dialogen wil het verhaal maar niet interessant worden, laat staan beangstigend. De cast speelt op zichzelf prima.

avatar van Oliveri
Ben ook niet zo kapot van deze film,allemaal net niet: te weinig spanning,te weinig geloofwaardig en een wat flauwe cast. Ik hou het op 2 sterren.

Saaie bedoening deze film.
Had meer ingezeten als men het wat spannender had gemaakt.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Het begin, met daarin de ontvoering, is sterk, maar verder is deze film, die eigenlijk vooral draait om een vader-zoon verhouding na de dood van de moeder niet zo best. Het lukt de film niet om de thriller aan het drama over over rouwverwerking te koppelen. De vader-zoon relatie was vooral cliche en het thrillerdeel gierde vooral vanaf de plotselinge dood van Greg nogal uit de bocht, waardoor het hele thrillerdeel en de figuur van Greg vooral een ongeloofwaardige trigger blijkt te zijn om een verandering teweeg te brengen in de vader zoon verhouding. Een erg doorzichtige film vooral.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Charles Berling...
Perfect achtergrond geluid/
muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van nightbreed
De film begint goed, maar na een half uur begonnen mijn tenen langzaam maar zeker te krullen. Na dat half uur is de film een lange zit.

Er steekt toch wat onlogika in het verhaal en het script is niet zo best.
Heb al heel wat betere films over ontvoeringen gezien waarbij de psychische gevolgen van die actie sterker zijn uitgewerkt.
Slotscène tussen vader en zoon is amper te vatten. Sarah Stern, als de ontvoerde, speelt zeer goed al kregen we ze weinig duidelijk in beeld.

Saaie slechte niet boeiende film

avatar van Phantasm
Film met een prima verhaal die tot aan het einde blijft boeien.