Snabba Cash II (2012)

Zweden
Actie / Misdaad

geregisseerd door Babak Najafi
met Joel Kinnaman, Fares Fares en Lisa Henni

JW, een veelbelovende student bedrijfskunde die een cocaïnesmokkelaar is geworden, heeft zijn tijd uitgezeten in de gevangenis en heeft het moeilijk om een eerlijk leven te beginnen. Maar een man uit het verleden, de voormalige huurmoordenaar Mrado Slovovic, verandert alles. Jorge Salinas, de koning van de coke uit Sollentuna, keert na drie jaar ballingschap terug naar Zweden om een grote cocaïnedeal te sluiten. Maar de deal loopt vreselijk mis. Samen met degene die zijn leven redde, de 17-jarige Nadja Mahmoud slaat hij op de vlucht voor zowel de politie als de Joegoslavische maffia.

41 BERICHTEN8 MENINGEN

ipman-99
geplaatst: 6 maart 2014, 18:14 uur [permalink]
"-'Snabba Cash 2' aka 'Easy Money 2'-." ... 😜 " !!!

Knappe Misdaadfilm (Sequel) 😛 !!! "Snabba Cash 2" is een prachtige sequel Misdaadfilm.
Een harde Gangsterfilm met de nodige gevolgen die het met zich meebrengt doorspekt met
heel wat drama elementen. De familiale schade is duidelijk merkbaar bij dit harde misdaad verhaal.Het acteerwerk is van een subliem niveau in deze duistere Misdaadfilm met heel wat duistere zaken 😉

geplaatst: 15 mei 2014, 23:43 uur [permalink]
Voor de afwisseling eens een goed vervolg op een goede film. En hoe!
De spanning is snijdend de gehele film door.
Dat is het fijne van een film met meerdere hoofdrolspelers en geen helden maar gewoon mensen.
De uitkomsten blijven verrassend.
Gelukkig dat dit soort gedegen films nog wordt gemaakt tegenover die overdreven doorgaans amerikaanse actie-films.
Ik kijk die films ook en zeg niet dat ze allemaal slecht zijn, maar er zit wel erg veel troep tussen.
Komt er nog een derde deel van snabba cash?
Ik hoop het en hopelijk wordt dit niveau vastgehouden.

geplaatst: 15 mei 2014, 23:46 uur [permalink]
Lette niet zo goed op.
Er is al een derde deel notabene.
Die ga ik eens snel kijken.

geplaatst: 15 mei 2014, 23:54 uur [permalink]
Goeie film waarin de beginnende drugs-smokelaar uit de gevangenis wordt ontslagen. Een geslaagd vervolg waarin we de hoofdpersonages uit het eerste deel opnieuw zien worstelen binnen het criminele wereldje. De verschillende verhaallijntjes komen langzaam bij elkaar en dit levert een onderhoudend geheel op. Ook weer rauw en realistisch in beeld gebracht, maar wel een stuk minder spannend.

avatar van Toontje G
geplaatst: 21 mei 2014, 22:13 uur [permalink]
Was er aan begonnen zonder deel 1 te zien, en dat was misschien niet slim. Deze was in ieder geval niet verkeerd.

avatar van Decec
geplaatst: 23 mei 2014, 23:23 uur [permalink]
Redelijk actie, misdaad, drama en thriller film...
Redelijk verhaal (minder spannend)...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid en muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Oliveri
geplaatst: 14 augustus 2014, 19:47 uur [permalink]
Ondanks dat ik deel 1 gezien heb vond ik het begin van deze film behoorlijk verwarrend, je moet echt even wennen aan de verhaallijn en de verschillende personages. Evenals het eerste deel vind ik Snabba Cash 2 een prima misdaadfilm die naarmate het einde nadert steeds spannender wordt.

avatar van oemoemenoe
geplaatst: 23 oktober 2014, 13:06 uur [permalink]
onsamenhangend geheel

geplaatst: 28 maart 2015, 21:05 uur [permalink]
Zonder twijfel de beste uit de reeks. Met een vlotte montage, rauwe beelden en een realistische verhaallijn wordt een uiterst depressief schouwspel gecreëerd, zonder aangezet melodramatiek of exploitatie van menselijk leed. Deze kwalitatief hoogwaardige Europese productie grijpt je bij de strot en doet beseffen dat het grotendeels bagger is, wat er in Hollywood wordt geproduceerd.
Chapeau voor de Zweden.

avatar van DjFrankie
geplaatst: 24 april, 10:53 uur [permalink]
Zelfde beoordeling als deel 1. Zeker een aanrader om te kijken maar had allemaal net iets spannender gemogen..

avatar van Marvinleeaday
geplaatst: 21 oktober, 21:46 uur [permalink]
Heb eerst deel 2 gekeken en toen deel 1, deze volgorde is niet aan te raden. Hoewel ik deel 2 wel beter vond.