ad

Sciencefiction | 90 minuten

Genre: Sciencefiction

Geregisseerd door: Joe Knee

Met onder meer: Corin Nemec, Dominika Juillet en Nikolette Noel

IMDb beoordeling: 3,0 (932)

Releasedatum: 17 september 2012

Over Dragon Wasps

"Mutant Terror from the Air"

Wanneer haar vader op mysterieuze wijze verdwijnt tijdens een expeditie gaan de mooie entomoloog Gina Humphries en haar vurige assistente Rhonda op zoek naar hem in de regenwouden van Belize. Als gevolg van een groot aantal overvallen en aanslagen in de jungle worden ze begeleid door zwaar bewapende soldaten. Als ze in een hinderlaag lopen van guerrillastrijders, onder leiding van de beruchte Jaguar, draait het uit op een bloedige schietpartij. En dan krijgen ze ook nog te maken met een horde moordlustige draakwespen, enorme vliegende insecten die vlammen schieten uit hun buik.

avatar van filmfan1967

filmfan1967

trailer Dragon Wasps

Heerlijke B-film om naar uit te kijken, misschien zelfs op Syfy.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Nu al de film van het jaar.

avatar van filmfan1967

filmfan1967

Uit op DVD in het Verenigd Koninkrijk. Een typische Syfy film. Best onderhoudend, maar had wat mij betreft toch veel leuker kunnen zijn. Het verhaal stelt weinig voor, de dialogen zijn vaak saai (te veel uitleg over de wespen en hun oorsprong), er had dus wat meer humor in gemogen en de CGI van de wespen viel ook wat tegen. Op het ene moment hebben de wespen een kleine omvang (kruipen ze in iemand's oor), op het andere moment zijn het enorme vuur blazende monsters.

Ook had meer gebruik gemaakt kunnen worden van de locatie waar de film werd opgenomen (Belize in Zuid-Amerika), wat meer couleur locale.

Corin Nemec en Dominika Juillet a.k.a Dominika Wolski (Poolse achtergrond) in de hoofdrollen doen het best aardig. De andere actrice Nikollete Noel heeft weinig uitstraling en lijkt voor spek en bonen mee te doen.

Met een beter script en een beter gebruik van middelen (locatie, CGI en acteurs) was dit een topper geweest. Nu blijft het middelmatig.

avatar van gatygun

gatygun

De film gaat nergens over en is echt rete slecht.

Acteurs zijn slecht en lijken meer verdwaalde toeristen op de set dan acteurs.

De westen zijn bespottelijk slecht gemaakt. Het helpt ook niet dat de wespen op het ene moment zo groot zijn als vrachtwagens en het andere moment zo klein dat ze in je oor kunnen kruipen.

Feit dat ze er nog een draak element aan toegevoegd hebben ( vuur spugen ) maakt de film helemaal te idioot voor woorden.

De tijd gaat sneller voorbij als je naar een klok loopt te kijken zo interessant is de film.

Ik zet niet snel een film af, maar na 50 minuten was ik gewoon echt hersendood en heb ik hem uitgezet.

gewoon weg troep dus.

avatar van Noodless

Noodless

Zeer slappe kost !

Je weet wat je kunt verwachten, maar dit verhaal slaat de bal wel helemaal mis. Veel gezever en onzinnig schieten, grote wespen die dan opeens weer kleine wespen zijn , ...

En dan die wespen zelf....ochhhhh

In de prullenmand ! 1/10