Tiger Eyes (2012)

geregisseerd door Lawrence Blume
met Willa Holland, Tatanka Means en Amy Jo Johnson

Davey heeft zichzelf nog nooit zo alleen gevoeld. Haar vader is bij een overval op zijn eigen winkel doodgeschoten en nu neemt haar moeder de 17-jarige Davey en haar kleine broer naar New Mexico om er bij familie te verblijven terwijl de moeder het drama probeert te verwerken. Tijdens een uitje in de Los Alamos Canyon ontmoet Davey de mysterieuze Wolf, de enige persoon die haar woede en angst schijnt te begrijpen. Langzaam maar zeker, met de hulp van Wolf, begrijpt Davey dat ze verder met haar leven moet.

avatar van houtworm
Gaat wel, aardige film, aardig gespeeld.
een 3 is op zijn plaats.

avatar van blurp194
Een integer en ingetogen verhaal waarin toch een heleboel langskomt - verdriet, verlies, rebellie, kameraadschap, liefde, familie en ook hoop. Erg sterk verteld, mooi gefilmd en vooral ook erg goed gespeeld - als we de wat zwakkere bijrollen van de irritante tante en oom even over het hoofd zien. Willa Holland is zonder enige twijfel de dragende kracht in het verhaal, en doet dat heel mooi - ze heeft een heel mooi meisje om te spelen, en zet haar overtuigend neer, zonder drama of neppe emoties nodig te hebben.

Ondanks dat de problematiek waar Davey mee rondloopt grotendeels volwassen is is het toch min of meer een jeugdfilm, wel met een erg droevige achtergrond maar ook met een heleboel hoop er in. Het drama overheerst nooit echt, daar wordt het verhaal te vlot en vluchtig voor verteld. Het verhaal is overigens verfilmd van het boek met dezelfde titel - van Judy Blume, de moeder van de regisseur. Het boek wordt daarbij behoorlijk goed gevolgd - en da's wel een bewijs van de kracht van het verhaal, en daardoor wellicht dat de integriteit waarmee ik begon zo duidelijk overkomt.

Tatanka Means, dat wil zeggen Wolf, speelt hier samen met zijn vader Russell Means - die tijdens de opnames al ziek was en niet lang daarna overleed. Ook daarin vind je de integriteit terug.