An Invisible Sign (2010)

Alternatieve titel: An 1nvisible Si6n

Drama / Komedie

geregisseerd door Marilyn Agrelo
met Jessica Alba, J.K. Simmons en Bailee Madison

An Invisible Sign of My Own draait om een jonge vrouw die een kluizenaarsbestaan leidt. Wanneer zij een baan als wiskundelerares krijgt aangeboden, verandert haar leven. De jonge wiskundelerares gebruikt haar vak om haar studenten door hun persoonlijke crises heen te helpen.

avatar van kArIzMa_Movie
Jessica Alba blijft nog altijd een droomvrouw. Zal deze daarom dus zeker niet overslaan.

avatar van DonOswaldo
kArIzMa_Movie schreef:

same here

avatar van dope
kArIzMa_Movie schreef:

Ik raad je aan deze te laten staan, tis helemaal niks!

avatar van RudyKramer
Interesseert me niks! Het blijft Jessica Alba..!

Een wazige film met veel moeite uitgekeken
een 2 voor de moeite

avatar van DDT
DDT
idd, ook ik zal die film kijken al is het maar om Jessica

avatar van tal1b
zéker geen wazige film, ze spéélt iemand die wat wazig is, en dat heeft ze prima gedaan.
Kids in deze film spelen ook aardig.
goeie drama.
voldoende tot goed

Uitstekende cast met een alba die dus echt wel meer kan en verder ook nog rollen van Sonia Braga als de moeder en John Shea als de vader en zoals zo vaak een prima J.K. Simmons als Mr. Jones in dit meer dan redelijke drama.

Trouwens die Chris Messina die in deze film de wetenschap leraar Ben Smith is speelde ook een hoofdrol in Monogamy en de
Detective in Devil en ik moet zeggen van deze acteur gaan we nog veel plezier beleven.

avatar van erpunited
Matige film. Redelijk tot goed acteerwerk àlleen ik vond de film wat saai. Hij werd langdradig. Met veel pijn en moeite de film afgekeken. Jessica alba blijft natuurlijk altijd aangenaam om naar te kijken.

Raffael77
Zeker geen slechte film. Prima acteer werk en een uitstekende rol van Alba.
Het is een kleine film maar daarom niet slecht eb veel beter dan de block busters van de laatste tijd.

avatar van jippie2010
Ik wist niet goed wat ik er van moest maken. Acteerprestaties vond ik matig, behalve de rol van vader. De liefdesrelatie was slecht uitgewerkt, deze hadden ze beter weg kunnen laten. Maar het karakter van de hoofdpersonage had diepgang, waardoor de film klopte en toch mijn aandacht vasthield. alle plusjes en minnetjes opgeteld: 2.5

Had er toch wel enige verwachting van, maar reeds na een half uur kon ik de ellende niet langer meer aanzien. Beslist geen aanrader

avatar van Nickk40
Leuke drama, kijkt goed weg. niks meer niks minder. Acteer werk was prima van Alba, maar dat kan ook door haar uiterlijk komen.. Maar anyway, leuke film voor een doordeweekse avond. Al vond ik de liefdesscènes toch wat tegen vallen.

avatar van DonOswaldo
Alba power.

Luchtige vertelwijze en het plot ontwikkelt zich rustig. Niet echt groots maar wel goed in mee te gaan. Op de eerste plaats door Jessica Alba die niet alleen de ogen trakteert maar ook de film zonder handen draagt. Het opgedrongen liefdesplot kan ze dan weer niet goedmaken.

***½

avatar van cantforgetyou
Eigenlijk een beetje een kinderfilm. Niet slecht, maar zeker niet goed.

avatar van gillie24
Mooi.

Jessica Alba laat hier zien meer te kunnen dan alleen maar mooi zijn. Ze vertolkt de kluizenaar die moeite heeft met sociale contacten en het 'leven als cijfers' ziet met verve.
Het stukje animatie aan het begin vond ik maar vreemd en het is mij niet geheel duidelijk geworden wat de bedoeling daarvan was, maar de rest van de film vond ik zeer de moeite waard. Vooral de relatie die ze langzaam opbouwt met de jonge Lisa is goed in beeld gebracht. Beide dames komen hierin zeer geloofwaardig over.
Trage film die er in slaagt nergens saai te worden. Pluspunt dus. Dat deze film niet iedereen zal aanspreken, dat snap ik maar al te goed, maar als 'sfeergevoelige' kijker, raakte de film mij toch wel.

Mooie lieve drama film

avatar van pietkeun
DonOswaldo schreef:
Alba power.

***½

Matig filmpje over een verhaal dat eigenlijk nergens weet te boeien. Alba's personage is, ondanks goed gespeeld, bijzonder irritant. Tussen de film door wordt ook geprobeerd een liefdesverhaaltje erin te proppen, maar dat is vooral hetgeen mis ging. Het liefdesverhaal kwam erg geforceerd en niet overtuigend over.

avatar van Boenga
Mooie mix van drama en romantiek, met bovendien, in de vorm van de cijfers en getallen, een vleugje fantasy erbij.

Dramatische gebeurtenissen (de vader, Mona's gebrek aan zelfvertrouwen, het schoolmeisje wiens moeder sterft aan kanker,...), maar allemaal in een kleurrijk zoet sausje op een warm bord gepresenteerd: zwaarmoedig wordt het nergens. Sfeervol des te meer.

Goeie acteurs, en vooral de jonge Sophie Nyweide als Lisa, het schoolmeisje dat zich tot Mona aangetrokken voelt, is hartverwarmend.
De schooldirectrice deed me even vermoeden dat Angela Merkel in bijberoep actrice is.

The Invisible Sign straalt een rust en eenvoud uit, en ik denk dat dat enigszins de lage score (ook op imdb) verklaart. Adrenaline is hier niet bepaald een sleutelwoord.
En wanneer je Evil Dead, Die Hard, en Silence of the Lambs door elkaar mixt, en je noemt het eindresultaat 'zwart', dan moet TIS 'wit' zijn.
Of omgekeerd.

Ik vond 't fijn.

avatar van arno74
Dankzij Boenga's recensie ben ik op deze behoorlijk onbekende film uitgekomen, waarvoor dank. Ik kan de woorden van Boenga alleen maar onderstrepen. De film is een beetje vreemd, maar wel lekker, en in die zin qua stijl wel origineel. Ook gaat er onder het warme en luchtige verhaal ook wel enige diepgang schuil. Een fijne, vrolijke, originele feelgoodfilm met op de achtergrond enkele zwaardere onderwerpen die de revu passeren. De film volgt op een vrolijke en originele wijze een jonge vrouw met een opgelopen jeugdtrauma die lerares wordt en uiteindelijk niet alleen aan haar klas lesgeeft maar ook van ze leert. Een solide 3,5*.

avatar van très joliette
Als ik een 0 zou kunnen geven zou ik het doen. Ik denk dat ik nog nooit zo’n slechte film gezien heb. Wat een achterlijk plot en wat acteert Alba afgrijselijk. Ik weet niet wat ik erger vind, haar manier van praten, haar mimiek of haar lichaamstaal. Het enige voordeel van deze film is dat je goede films extra leert waarderen.

avatar van IH88
“To the world, they were just numbers. But to us, they were invisible signs.”

Prima film. In het begin is het allemaal nog wat vreemd en zeer rommelig, maar An Invisible Sign wordt naarmate het verhaal vordert steeds interessanter om naar te kijken. Dat komt ook door Jessica Alba, die de verlegen, onhandige en sociaal niet al te handige Mona perfect weet neer te zetten. De film heeft een lekker relaxt sfeertje, en de chemie tussen de acteurs onderling zorgt voor een film die prettig wegkijkt. Het wordt op het laatst ook wat serieuzer, zonder dat feel good gevoel te verliezen.