ad

Met onder meer: Maribel Verdú, Daniel Grao en Clara Lago

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 23 november 2012

Over Fin

Een groep oude vrienden komt samen om een weekend door te brengen in een berghut. Jaren zijn voorbijgegaan en nog niets lijkt te zijn veranderd tussen hen. Maar naast al het gelach en de goede verhalen schuilt een duister geheim uit het verleden dat hen blijft achtervolgen. Een onverwacht incident blokkeert de communicatie met de buitenwereld.

image

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Maribel Verdú

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Zag de trailer i/d cinema, ziet er wel goed uit. En Clara Lago speelt er in, nu maar hopen dat de film even goed is als La Cara Oculta.

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

komt deze in de bios?

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

galaxydriver32 schreef:

komt deze in de bios?

Hij gaat sowieso op het Imagine draaien volgende week!

avatar van calexico

calexico

Gezien op Imagine: een zeer matige film met enkele belabberde special effects en ook nog eens een waardeloos einde. Wel mooie beelden van de omgeving! 2,5 ster kan er nog net vanaf...

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Stijlvol gemaakte film, waarin eigenlijk net iets te weinig gebeurd om echt grote indruk te maken. Prima cast, mooie locaties.

avatar van arno74

arno74

Aardige film, waar het sterke vooral zit in de uitwerking van de onderlinge relaties. Het gaat te ver om te zeggen dat we hier met een thriller te maken hebben, het is eerder een drama met elementen uit science fiction en rampenfilms, waarbij het script de typische stijl volgt van een doorsnee hollywood horrorfilm (ik bedoel: 1 voor 1 komen de hoofdrolspelers om het leven).

Het script gaat over een groep oude vrienden die een weekend in een afgelegen berghutje doorbrengt, opeens valt de stroom uit en is geen contact mogelijk met de buitenwereld. Nieuwsgierig naar wat er is gebeurd, besluiten de vrienden om naar het meest dichtbijzijnde dorp te gaan.

Het sterke van deze film zit dus in het dramadeel (de onderlinge relaties), en veel minder in het science fiction of rampendeel, die twee onderwerpen dienen meer als achtergrond. Met name het science fiction deel is in die zin nauwelijks uitgewerkt, en moet je (dus) voor lief nemen zoals het komt.

gauke

Een apocalyptische, mysterieuze en psychologische horrorfilm over mensen die in het nauw zitten, over het bestaan en de leegheid en zinloosheid daarvan. Vooral de angst over wat komen gaat staat centraal. De film verloopt bijzonder traag, maar ontroert ook soms. De aanwezige personages zijn vrij clichématig, echter de beelden van het berglandschap zijn werkelijk prachtig. Helaas zijn de verhaallijnen onduidelijk en vaag en blijven dat ook; aan het einde blijft teveel onderbelicht en/of onduidelijk. De regisseur wilde waarschijnlijk het een en ander aan de verbeelding van de kijker overlaten, maar dat kan ook teveel zijn.

avatar van perceived

perceived

Veel te laag gemiddelde!

Verhaal lijkt nogal bij elkaar geraapt, maar vond het uiteindelijk best acceptabel. Ook gezien het een film van een debuterend regisseur is en het budget (vermoedelijk) beperkt.

Fin moet het vooral hebben van zijn cinematografie, die enorm sfeervol is + de karakters die een portie diepgang meekrijgen en vertolkt worden door prima acteurs. 7/10*

• 20925 berichten

Prachtige beelden van een apocalyptische film die niet voor ieder is weg gelegd maar ik moet zeggen dat ik me geen minuut heb verveeld.

avatar van Noodless

Noodless

Gauke schreef :

Dit keer volledig met je eens 5/10

scorsese

Redelijke film waarin een vriendengroep elkaar na 20 jaar weer terugziet. Verhaaltechnisch schiet de film wat tekort omdat er bijna op geen enkele wijze een verklaring wordt gegeven voor de vreemde gebeurtenissen. Dit wordt deels goedgemaakt door de mysterieuze en apocalyptische sfeer en de prachtige opnames van het Spaanse gebergte. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van Decec

Decec

Een goede thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Ricardos

Ricardos

Zonde van mijn tijd...dit komt puur door het einde. Ik voelde me in de maling genomen!!

Een 0.5 voor de mooie beelden.

avatar van boozebelly

boozebelly

Liefhebbers van een apocalyptisch, mysterieus sfeertje komen met deze prent best aan hun trekken.

Een groep vrienden viert dus ergens een feestje in de bergen, tot op een gegeven moment een vage, luide knal aan de nachtelijke sterrenhemel alles veranderd. Vanaf hier moet het stel op zoek naar hulp in de bewoonde wereld. Echter blijkt die bewoonde wereld niet meer zo te zijn als voorheen...

Tijdens hun tocht komt er genoeg mysterie om de hoek kijken om de film boeiend te houden. Er wordt veel aan de fantasie van de kijker overgelaten. Normaal heb ik daar nooit zo'n moeite mee maar hier is het soms misschien wel wat te gortig.

Echt hoogstaand wordt het nergens, maar desondanks is dit wel een lekker wegkijkertje. 3.0*

avatar van Parisa

Parisa

Meer dan mooie plaatjes heeft deze niet te bieden. Vooral veel domme keuzes en een slecht verhaal verder. Leuk geprobeerd, Spanje.

Theunissen

Zeker geen geweldig film, maar wel een aardige mysterieuze Thriller / Mysterie (zijn de Spanjaarden best goed in) met veel mooie beelden van de omgeving en de gebeurtenissen (o.a. de vliegtuigen) en een verhaal wat ook weet te boeien. Je wilt namelijk weten hoe de vork in de steel zit. Zowel het verhaal als de uitvoering zitten aardig in elkaar. Het is alleen jammer dat alles zo mysterieus blijft tot en met het einde. Dus als kijker blijf je uiteindelijk met een leeg gevoel achter. De cast deed het niet onaardig en de fraaie Clara Lago mocht er wel wezen. Omdat de film niet lang duurt, kijkt hij ook lekker weg.

avatar van james_cameron

james_cameron

Rustig opgebouwd eind-van-de-wereld verhaal, met een plot dat zich langzaam ontvouwt. Weinig zaken die we binnen het genre nog niet eerder gezien hebben, maar de cast is prima en de film ziet er erg mooi uit. Hier en daar ook best spannend. Geen hoogvlieger, maar als je, net zoals ik, van dit soort verhalen houdt valt er veel te genieten.

avatar van AniSter

AniSter

leeg. Wazig. Inhoudsloos. Tijdverspilling. Niets voor mij.

Maribel en Clara mogen mijn ster delen.

avatar van eempag

eempag

Mysterie zag ik ergens als omschrijving van deze film.

Dat klopt.

Eén groot mysterie.

Erg spannend om te zien en nieuwsgierig was ik om te zien wat er nou eigenlijk aan de hand was.

Het lijkt er op dat de makers dat zelf ook niet wisten.

Mooie spannende intrigerende opbouw hadden ze bedacht maar hoe dan verder hadden ze geen idee van zo lijkt het.

Dan de film maar uit laten gaan als een eindje kaars met een zogenaamd stemmig muziekje erbij moeten ze gedacht hebben.

Jammer allemaal hoor want dan is het uiteindelijk zonde van de tijd.

Wel met erg mooie beelden van een prachtig stuk Spanje.

Daar dan nog een paar punten voor.