Blackmail Boys (2010)

Romantiek / Thriller

geregisseerd door Bernard Shumanski en Richard Shumanski
met Nathan Adloff, Taylor Reed en Joe Swanberg

Sam verhuist naar Chicago om er naar de kunstacademie te gaan. Hij kan zijn rekeningen nauwelijks betalen en doet aan seks in ruil voor geld. Aaron - zijn vriend die ver bij hem vandaan woont - kan niet langer zonder Sam en trekt bij hem in. Hij is vastbesloten om werk te zoeken, zodat Sam kan stoppen met zichzelf aan te bieden. De twee besluiten om te gaan trouwen en willen verhuizen naar een staat waar dit is toegestaan.

avatar van Mr. Chiel
Bijzonder irritant camerawerk, er gebeurde erg weinig en het einde valt dan ook nog eens tegen... Gelukkig duurde het niet al te lang.

De broers Shumanski, zij maakten eerder 'Wrecked' (2009), hebben waarschijnlijk een film noir willen maken over een complexe homorelatie in combinatie met religieuze hypocrisie, een verhaal over een jonge liefde en blackmail. Helaas wordt de ernst ondergesneeuwd door sentiment en is de productie te vaag en te vervelend en mist diepte. De seksuele softcore intermezzo's, met expliciete beelden, volgen elkaar te snel op. Het beverige, wankele handcameragebruik tenslotte is letterlijk misselijkmakend.