Maman (2012)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Alexandra Leclère
met Mathilde Seigner, Josiane Balasko en Marina Foïs

Een zestigjarige moeder is door de man met wie ze de laatste 20 jaar haar leven heeft gedeeld verlaten. Daarom besluit ze om zich in Parijs te vestigen in de buurt van haar twee dochters. Haar even plotse als onfortuinelijke verschijning na 20 jaar onverschilligheid rijt oude wonden open bij Sandrine en Alice. Hun emoties nemen de overhand en hun verleden haalt hen in. Bovendien geven ze hun moeder de schuld voor hun eigen neuroses. Daarom besluiten ze om hun moeder te ontvoeren om op die manier de liefde van haar af te dwingen die ze nooit hebben gekregen. Ze wordt gedrogeerd en buiten bewustzijn naar een plaats gebracht die ze niet kent: een afgelegen huis aan het strand dat ze van een vriend gehuurd hebben. Gedurende dit gedwongen samenzijn, waarin de situatie nu eens ontspoort en hen dan weer boven het hoofd groeit, zoeken beide meisjes onophoudelijk naar wat ze het meeste verlangen: moederliefde waaran het hen zo lang ontbrak.

Teaser

Met dank aan Jawaddedadde voor vertaling synopsis uit het Frans.

Van de regisseur van Les Soeurs Fâchées (2004)

Teaser 1 (YouTube)
Teaser 2 (YouTube)

Geen komedie, alleen maar triest verhaal.