Black Sheep (2010)

Verenigd Koninkrijk / Rusland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Sam Hendi
met Kiril Rubtsov, Vladimir Tolokonnikov en Viktor Solovyov

Tijdens de Tweede Wereldoorlog weten zeven doorwinterde criminelen te ontsnappen uit een zwaar bewaakte Russische gevangenis. Ze nemen hun toevlucht in een klein verlaten dorpje en wanen zich daar veilig. Maar dan dreigt er ander gevaar. Nazi-troepen worden gesignaleerd in de omgeving van het dorp en de dorpsbewoners bewoners vrezen dat hun leven in gevaar is. Voor de ontsnapte gevangenen zit er niets anders op dan samen met de inwoners van het dorp de strijd aan te gaan tegen deze Duitse legereenheid.

avatar van Rednas 2
Ik heb de afgelopen tijd een aantal Russische oorlogsfilms gezien, maar ze vallen me allemaal behoorlijk tegen. Veel te theatraal, slecht geacteerd en settings doen over het algemeen aan een toneelstuk denken. De Russen kunnen het gewoon niet... 2 punten voor de moeite...

Ik vond dit wel een leuke film. De Duitsers spraken echt Duits. Verhaal heeft echter niet veel diepgang.

Begint leuk en ongeveer op de helft raakte de film mij kwijt. Te theatraal en te weinig diepgang

Hier had ik toch wat meer van verwacht.
Het laatste half uur is goed wat de actie betreft, maar voordien is het toch maar een saaie boel.
Ik dacht dat met '9 Rota' de Russische cinema de goede weg was ingeslagen, maar deze film bewijst het tegendeel, het niveau van '9 Rota' wordt hier nooit gehaald.
Wel een pluspunt in deze film is dat de Duitsers Duits spreken !!

avatar van fritsje
Volstrekt spanningsloze onzinfilm,niet gaan zien!!!!!!!