In Our Nature (2012)

geregisseerd door Brian Savelson
met Jena Malone, Zach Gilford en John Slattery

Een portret van twee koppels die zich op een kruispunt in hun leven bevinden. Wat een romantisch uitje voor twee jonge geliefden had moeten worden, draait uit op een pijnlijke confrontatie wanneer de vader opduikt met een nieuwe, veel jongere vriendin. De spanningen nemen toe en het weekend blijkt een keerpunt voor beide te zijn.

Een traag, vlak, onevenwichtig, conventioneel, clichématig en enigszins voorspelbaar televisieachtig familieverhaal over bezeerde personages, vol met conflicten en afgewisseld door humorvolle momenten. De onderlinge gesprekken klinken afgezaagd. De regisseur heeft een familiedrama willen maken, maar de productie neigt naar een over de top melodrama. Gelukkig is het acteerwerk goed em zijn de cameraopnames prachtig.

Erg goed on-Amerikaans familiedrama. Prima geacteerd.

avatar van Aapje81
Rustige film, met mooie beelden en prima acteerwerk. Jenna Malone had ik niet meer gezien sinds Donnie Darko en ook hier zet ze een uitstekende rol neer. Weinig op aan te merken. Goed.

Goeie film waarin een weekendje tussen een koppeltje anders verloopt als de vader van de jongen onverwacht langs komt. Ondanks dat de film zich op één locatie afspeelt en een rustig tempo heeft, blijft het onderhoudend. Dat is vooral te wijten aan de vier volwaardige en boeiende personages en dito dialogen. De vier acteurs zetten hun rollen natuurlijk en mooi neer.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Redelijk kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

Gelukkig kwam de b...
Film die het heeft over een verstoorde vader-zoonrelatie en die het moet hebben van de dialogen die één en ander moeten verduidelijken, maar die helaas in oppervlakkigheden en details verzinkt en dan ook weinig kan boeien.
Het acteerwerk is eerder matig, er zijn geen sprekende close-ups en de opeenvolging van scènes is niet altijd vloeiend.
Een kleine 3.