Devil Seed (2012)

Canada
Horror

geregisseerd door Greg A. Sager
met Vanessa Broze, Michelle Argyris en Shantelle Canzanese

Alexandra is een levenslustige student die terugkeert naar haar huisgenoten Jessica en Breanne na de zomervakantie. Na een avondje drinken stemt Alexandra in met een psychische lezing om iets te leren over de toekomst met haar vriend Brian. Tijdens de lezing gaat er echter iets drastisch mis. Wanneer Alexandra de volgende dag ontwaakt, kan ze zich niets meer herinneren van de gebeurtenissen van de avond ervoor. Ze begint vreemde geluiden te horen, te hallucineren en ontdekt krassen over haar hele lichaam. Ze is bang dat ze gek wordt en zoekt hulp, die ze uiteindelijk krijgt van een hoogleraar en diens vader die eerder met het bovennatuurlijke te maken hebben gehad.

avatar van killer13
troep, zeker geen 2de kijkbeurt waard!

hou van dit soort films
maar trailer ziet er wel behoorlijk low budget uit. beetje jammer.
misschien ooit s een kans geven

avatar van jackisback
killer13 schreef:
troep, zeker geen 2de kijkbeurt waard!

Vind het geen troep heb me kostelijk vermaakt deze film kwam aardig in de buurt van drag me toe hell en de the The Exorcist.
Het begin was wat minder maar later werd hij veel beter.
Ik geef hem 3,5 sterren

Hoewel dit een echte Bfilm is vond ik hem niet tegenvallen.
Camerashots en acteerwerk is niet heel goed. Alleen de hoofdrolspeelster weet toch wel redelijk te overtuigen.
Maar het mooie aan deze film is dat ze wel een sfeertje hebben weten te creeren.
Voor mij was deze film niet supergeweldig, maar ook geen tegenvaller.
Verwacht geen hoogstandje, maar ik heb met best anderhalf uur vermaakt.

avatar van jackisback
Het begin was wat minder maar later werd hij veel beter.
Ik geef hem 3,5 sterren

Goede film, had het niet verwacht.
Goede acteerprestaties en een paar goede schrikmomenten! Zeker niet slecht.

Meer dan redelijke horror film , kleine opmerking een iets beter einde had de film zeker goedgedaan.

avatar van tattoobob
Met wat meer budget had het een goede film kunnen worden,de elementen waren zeker aanwezig.....jammer dat het er dan allemaal iets te goedkoop uitziet.
Ik vond hem niet op Drag me to hell lijken,Drag me to hell was ook vele malen beter.
Maar zeker geen slechte film....jammer van het net niet gehalte

spannende horror in de stijl van de exorsist genoeg spannende schrikmomenten zeker de moeite waard om te kijken

avatar van Keane1983
Een redelijke film waarbij het motto, beter goed gejat dan slecht bedacht de hoofdrol speelt!!

Er zijn bepaalde scenes letterlijk overgenomen van "the exorcist", wat wordt ondersteund door soms goed geacteerde stukjes maar over het algemeen een beetje op soap niveau.
Echt eng vond ik de film nergens en ook flink schrikken zat er bij mij niet in.
De film kent een trage opbouw met hier en daar wat poltergeist scenes waarvan de sfx op bepaalde momenten ver beneden pijl was. Als we de boven genoemde film erbij halen hadden ze in die tijd betere sfx dan in deze film anno 2012.
Alexandra zet een redelijke duivel neer, maar net iets TE overdreven waardoor het algauw wat komisch op mij overkwam.
Gore momenten waren net als de rest van de film erg matig.
Soundtrack/score is prima en is behoorlijk creepy.
Speelduur was in mijn ogen aan de lange kant voor het gene wat je allemaal tezien kreeg.
Van mij een 2,5*

avatar van Daan258
Het was een redelijke exorcism film, maar hij had zo veel beter kunnen zijn want het zag er af en toe behoorlijk fake uit.
Helaas is echt het eerste uur echt helemaal niks aan maar gelukkig het laatste half uurtje toch prima mee vermaakt.
Wat ik wel raar vind is dat er staat dat die 108 min duurt maar hij duurde maar 93 min

avatar van Pazmaster
Goedkope B film met slechte acteurs/actrices. Een slap aftreksel van "the exorcist" waarin scènes schaamteloos zijn gekopieerd uit de topfilm uit 1973. Alleen is dit zeer slecht gedaan. De special FX zien er niet uit namelijk. Echt spannend wordt het ook niet, je ziet alles al van mijlen ver aankomen. Waar de "the exorcist" je de stuipen op het lijf jaagt, is dit eerder lachwekkend te noemen. Leuk geprobeerd maar niet geslaagd. 1,5 ster

slechte film, zeker geen aanrader

avatar van voomzap
Aan de TRAILER te zien hebben ze een stel modellen uit de kast getrokken in plaats van acteurs.

avatar van dragonlady1982
pfff is niet eens de moeite waard om te kijken, zo slecht en waardeloze acteurs

avatar van bladerunner2007
Het is een film van dertien in een dozijn, B-genre en vond het ook soapachtig karakter hebben. Ongetwijfeld komt er nog een vervolg of serie van.
De 93 minuten zijn te lang, want had in 45 minuten gekund.
Vond het ook niet zo spannend, hoewel de effecten of schrikmomenten er wel in zitten.
Je mist niets als je hem overslaat.

avatar van killer13
gisteren herzien samen met mijn vriendin. en ik moet zeggen dat devil seed me deze keer beter was bevallen. nog altijd niet hoogstaand, maar toch wel iets beter dan de meeste B-horrors. het enigste minpunt, de film deinst niet trug om zomaar scenes te kopiëren. zo deed de film me meermaals herinneren aan the exorcist (ok, het gaat min of meer over hetzelfde dus dat is dan zo erg nog niet), drag me to heel en het einde van de film doet sterk denken aan the house of the devil. misschien dat ik de score binnekort terugschroef naar 2.5*, maar voorlopig krijgt de film een 3.

Mensenlief zo'n waardeloze film! Niet zien pure tijdverspilling

Matig.

Jammer dat het er allemaal nogal goedkoop uitziet. Alles is wel aanwezig voor een aardige exorcisme film, maar Sager laat het geheel iets te goedkoop ogen. Vooral het camerawerk verhult vaak amper dat het hier om een regisseur's eerste film gaat.

Acteerwerk is trouwens ook niet om aan te zien. Erg slechte acteurs die er vaak een soepje van maken. Gelukkig zijn de effecten nog redelijk en zorgt de belichting en de editing nog voor een wat mildere uitslag (en leukere kijkervaring).

Verder een typisch genrefilmpje, originaliteit is ver te zoeken en je vraagt je af waarom sommige regisseurs nog de moeite nemen zo iets simpels te verfilmen, maa het was uiteindelijk nog wel aardig vermaak voor de genrefan.

avatar van ayko7
Goede B film..

avatar van Noodless
Aardige B-horrorfilm die mits meer budget een betere uitwerking had verdiend.
De film heeft heel wat clichés, maar dat hoeft geen nadeel te zijn. Het exorcisme wordt in deze film toch op een wat andere manier gebracht doordat je meer de inleving en de beleving van het hoofdpersonage meemaakt, wat in vergelijking met vele andere films rond exorcisme wel anders is. Daar zie je meestal dat er meer aandacht wordt gegeven aan de mensen rondom het slachtoffer. Dus hier vind ik dat wel een pluspunt.
De hoofdactrice speelt haar rol wel redelijk, maar in sommige scènes kwam ze wat te overdreven of ' te gemaakt ' over. Echt griezelig of spannend wordt het helaas niet. 6/10

avatar van WaynesW
Nummertje dertien van een dozijn. Highschool-girls-filmpjes.
Waar een minimumleeftijd bestaat voor films zou een maximumleeftijd ook moeten.

1/5

avatar van Boeikens
Het Exorcist-genre is dan wel al goed uitgemolken, deze vind ik dan toch zeker niet slecht.
Na een hoopgevende opening viel het eerst een beetje stil maar halverwege komt de film wel goed los.
Sterke sfeeropbouw, enkele kleine schrikmomentjes maar nooit echt spannend en iets te braaf.

avatar van umbra
Best aardig fimpje, hou zeker van het genre en velen spreken hier over een b-film, merk ik niks van. Er zijn er beter in het genre, maar veel slechter ook, dus toch een 3.5/5

avatar van Metalfist
Bobblehead Jesus

Nog niet zo lang geleden zei ik bij The Rite dat ik niet zo'n fan ben van exorcisme films en kijk: we zijn een maand later en ik zat alweer voor de buis met een filmpje dat ging over één of andere bezeten vrouw. The Rite deed me vermoeden dat ik het genre toch nog eens wat meer krediet moest geven en ik hoopte dat Devil Seed de positieve lijn verder kon zetten. De score hier op MovieMeter voorspelde echter niet veel goeds, maar dat was al vaker onterecht gebleken.

En ook met Devil Seed heb ik me uiteindelijk meer vermaakt dan ik in eerste instantie had verwacht. Het is weliswaar jammer dat de film nogal standaard aanvoelt en wel erg veel gaat lenen bij andere films in het genre, maar al bij al vond ik het wel eens interessant om te zien dat de film zich praktisch in zijn geheel concentreert op de bezetene zelf in plaats van de mensen eromheen. Dat neemt niet weg dat een aantal momenten zo uit The Exorcist lijken te zijn weggelopen (al vind ik dat het meeste van dit soort films wel op elkaar lijkt), maar het is vooral het einde dat me wel wist te bekoren. Het is ook datgene dat me uiteindelijk overhaalt om hier een kleine 3.5* aan kwijt te kunnen. Je wordt even op het verkeerde been gezet met een exorcist die alles lijkt recht te trekken en dan barst de film helemaal los. Vader en zoon Madison leggen het loodje, Alex ontsnapt niet aan haar bezetenheid en de kleine wordt effectief geboren. Vond het in ieder geval wel een leuke twist, al krijg ik het gevoel dat ik de enige ben die hier iets mee kon.

Overduidelijk een B-film, maar regisseur Sager weet in zijn debuut toch nog wel wat mooie scènes te schieten. De openingsscène in de jaren '70 kickt meteen in en ook qua effecten stelt de film voor de rest nooit echt teleur. Dit soort films steunt voornamelijk op de persoon die bezeten is en die rol is hier weggelegd voor Michelle Argyris. Niet altijd even overtuigend, maar het kan er mee door. Het feit dat praktisch de gehele cast allemaal mensen zijn die pas hun eerste stapjes zijn aan het zetten in de filmwereld zorgt ervoor dat niemand echt memorabel is. Of je moet er echt wild van worden dat één van de drie vrouwen nogal veel in haar blootje rondloopt.

Soms krijg ik het gevoel dat ik te mild ben voor dit soort films, maar ik heb me hier op zich wel mee geamuseerd. Hoewel Devil Seed zo'n film is die weliswaar goed is voor 1x, is hier best wel wat goeds in te bekennen. Een regisseur om in het oog te houden.

Kleine 3.5*

avatar van wendyvortex
De reden om te gaan kijken was omdat de plot-omschrijving wel een beetje klonk als "Stir of Echoes" maar bij het begin-energiek is het al duidelijk, dit wordt weer een kloon van "The Exorcist".
En deze kloon is onderhoudend, maar meer nog dan dat volkomen overbodig.
Grappig het gebruikelijke horror-néé-we-laten-nog-ruimte-voor-een-vervolg-einde dat ons alvast warm laat lopen voor "the Omen".

Heb de film gezien opzicht wel een redelijke B horror film om naar te kijken.
Alleen op veel vlakken was de film eentonig en de stukken die eng hoorde te zijn
pakte je net niet maar als je daar door heen kan kijken blijft er een redelijke B horror film over.

avatar van Rickyman
Dit is inderdaad een B-film waarbij zowat alle clichés uit het gerne voorbij kwamen.
Het acteerwerk vond ik nog wel meevallen, verhaal en effecten hadden zeker beter gemogen, maar werd het nergens echt saai en wist het me de gedurende speelduur toch wel te vermaken.