• 10.512 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 september 1986

Plot Haunted Honeymoon

"…A Comedy Chiller"

De overspannen Larry Abbot (Wilder) brengt met zijn verloofde een bezoekje aan het landhuis van zijn familie. De familieleden proberen, op aanraden van de dokter, hem de stuipen op het lijf te jagen om hem op die manier te genezen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Larry Abbot

Cousin Francis Jr.

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Toch wel het dieptepunt in de carriere van Gene Wilder.

Hoewel de film pretendeert een komedie te zijn, heb ik geen enkele keer kunnen lachen, zelfs niet schamel.

avatar van SmuttWars

SmuttWars

Als kind was dit een van mijn eerste horror films. Hahahaha! Horror! Een horror voor elke filmfan!

avatar van savi_7

savi_7

is soms wel grappig deze film, in de style van Mel Brooks

avatar van FisherKing

FisherKing

't was met deze film ook ineens gedaan met zijn regisseur-carriere.

avatar van SmuttWars

SmuttWars

In de begin jaren 90m kwam deze film best vaak op tv, maar nu is de film helemaal uit de gratie geloof ik (te begrijpen). Ik hoop de film nog 1 keer te zien en dan kan ik de film echt goed beoordelen (de laatste keer was ik 14 ofzo).

avatar van wevers

wevers

SmuttWars schreef:

avatar van wevers

wevers

ik vond het een geweldig leuke film (jeugdsentiment) ik zoek hem al eeuwig op dvd en hoop hem zo snel mogelijk te vinden. Geweldige humor.

avatar van Loniera

Loniera

Deze film heb ik vroeger een paar keer gezien, en ik vond hem een beetje flauw voor zover ik me kan herinneren.

Vanavond komt deze film trouwens op BBC1 (voor diegene die hem nog eens zouden willen zien).

avatar van Diekmans

Diekmans

Komedie komt niet echt uit de verf maar vervelend is ie ook niet. Niet alle grappen zijn geslaagd maar als duo met Pryor ondervond Wilder hetzelfde manco. De decors zijn schitterend en als griezelfilm heeft deze film een spooky sfeer. De film heeft zeker op het laatst wat weg van een klucht en dat kan soms vermoeiend werken. Maar goed dat de film daardoor vrij kort is met haar 83 minuten.

avatar van ewalk

ewalk

Samen met zijn toenmalige vrouw, Gilda Radner, die later door ziekte overleed.

avatar van Rick18

Rick18

Het sfeervol ingerichte kasteel zou uitmate geschikt kunnen zijn voor een horror. Ook de creepy butler en de oude dienstmeid zijn prima gecast als horrorfiguren. Jammer genoeg wordt er weinig met de setting gedaan en heeft men geprobeerd de nadruk vooral op de humor te leggen. Dit lukt niet echt met een grapdichtheid van 1 grap per uur. Of wacht dat is natuurlijk de grap dat wij denken dat het een humoristische film is maar dat het dat juist niet is .

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Heerlijk onderhoudende komische film Een grote varieteit aan grappen is er niet maar het geheel blijft heel aangenaam om te kijken

avatar van Mescaline

Mescaline

Het grootste pluspunt aan deze film is de zeer sfeervolle locatie waar ze het hebben opgenomen en de creepy butler.

Jammer genoeg kreeg ik niet echt een idee welke kant Gene Wilder op wou gaan met deze film, wou hij het meer op de sfeer gooien of meer op de humor? Het lijkt als of hij er zelf ook niet helemaal uit was.

Haunted Honeymoon is niet een slechte film maar in het horror/comedy genre ook niet een film waar veel aan te missen valt.

Gelukkig dat de speelduur kort gehouden is, anders werd het allemaal wel erg langdradig.

2,5 dan maar, heb er weinig anders over te melden.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Redelijke film maar nergens hoogstaand. Voor de fans van Gene Wilder zal deze film wat tegenvallen doordat er hooguit enkele leuke grappen tussen zitten. Kijk je de film met lage verwachtingen dan is het een prima film, maar ga je met hoge verwachtingen de film kijken zal het tegenvallen. Het heeft wel een lekker sfeertje en daar moet de film het van hebben.

avatar van teigertje

teigertje

Werkelijk onverdiend deze film zo laag scoort.

Vroeger beroemde film, met de legendarische komedie acteurs Gene Wilder en Dom Deluise

Meer dan fantastische leuke griezelige komedie klassieker.

Genietenen tijdloos !

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige film maar niet meer dan dat. Wilder is altijd al eentje geweest van de "onderbroekenlol" en je moet ervan houden.

Een 6.