Fuck Up (2012)

Noorwegen

geregisseerd door Øystein Karlsen
met Jon Øigarden, Tuva Novotny en Anders Baasmo Christiansen

Voor het eerst sinds jaren is Jack blij met zichzelf. Hij heeft besloten om te stoppen met alles te neuken wat een hartslag heeft en ook wil hij zijn drugsgebruik drastisch reduceren. Dan botst zijn vriend midden in de nacht bij de Zweedse grens op een eland. Hij wordt gevonden met een hoef in zijn voorhoofd en 2,5 kilo cocaïne in zijn kofferbak. De volgende 24 uur verliest Jack zijn huis, zijn baan en zijn vriendin plus hun dochter. En net als hij denkt alles gehad te hebben, blijkt het nog erger worden.

avatar van 606
Klinkt heel goed

avatar van Movie-Addicted
Zeer vermakelijk drama (thriller) met een vleugje komedie. Acteerwerk is ook best te pruimen.

*3.25

Dat vleugje komedie verpest juist de hele film het was geen ''Vlees(ch) noch vis(ch.

Meneer Bungel
''Vlees(ch) noch vis(ch),'' beste Henk.

Meneer Bungel
Nu in het vervolg nog 'geen' weglaten en van mij ben je af... (wel de ideale filmtitel om eens een foutje bij te maken)

avatar van blurp194
Op zich best een aardige film, het vleugje komedie irriteert mij niet zo erg - maar het maakt het wel wat lastiger om een doelgroep te vinden, misschien. En da's denk ik wel waar de film onder lijden zal - want, het verhaal is net niet idioot genoeg om op die manier tot cultstatus te komen, en lang niet gewoon genoeg om een normaal drama/thrillerfilmpje te kunnen zijn. Al was het maar omdat het een film uit Noorwegen is. Veroordeeld tot de middenmoot, zeg maar.

En eigenlijk is dat misschien ook wel terecht. Want het springt er nergens echt uit. Niet goed, niet slecht. Aardig gespeeld, niet bijzonder. Leuk in beeld gebracht, niet speciaal. Beetje vleesch, beetje visch.

avatar van Pazmaster
Misdaaddrama met wat komische momenten. Best aardig maar ook weer niet heel bijzonder. Leuk voor een avondje als je niets te doen hebt. 3 sterren

avatar van Noodless
Eergisteren gezien, en eerlijk gezegd nu al vergeten. Matig verhaal dat probeert op te vallen door wat humor en weirde personages EN gebruik maakt van de typische sfeer uit Scandinavië met betrekking tot filmen. Niet slecht, maar ook niet degelijk. 5/10