• 8.479.465 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Øystein Karlsen

Met onder meer: Jon Øigarden, Tuva Novotny en Anders Baasmo Christiansen

IMDb beoordeling: 5,9 (813)

Oorspronkelijke taal: Noors

Plot Fuck Up

Voor het eerst sinds jaren is Jack blij met zichzelf. Hij heeft besloten om te stoppen met alles te neuken wat een hartslag heeft en ook wil hij zijn drugsgebruik drastisch reduceren. Dan botst zijn vriend midden in de nacht bij de Zweedse grens op een eland. Hij wordt gevonden met een hoef in zijn voorhoofd en 2,5 kilo cocaïne in zijn kofferbak. De volgende 24 uur verliest Jack zijn huis, zijn baan en zijn vriendin plus hun dochter. En net als hij denkt alles gehad te hebben, blijkt het nog erger worden.

image

avatar van 606

Klinkt heel goed

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Zeer vermakelijk drama (thriller) met een vleugje komedie. Acteerwerk is ook best te pruimen.

*3.25

stinissen (crew films & series)

Dat vleugje komedie verpest juist de hele film het was geen ''Vlees(ch) noch vis(ch.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

''Vlees(ch) noch vis(ch),'' beste Henk.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Nu in het vervolg nog 'geen' weglaten en van mij ben je af... (wel de ideale filmtitel om eens een foutje bij te maken)

avatar van blurp194

blurp194

Op zich best een aardige film, het vleugje komedie irriteert mij niet zo erg - maar het maakt het wel wat lastiger om een doelgroep te vinden, misschien. En da's denk ik wel waar de film onder lijden zal - want, het verhaal is net niet idioot genoeg om op die manier tot cultstatus te komen, en lang niet gewoon genoeg om een normaal drama/thrillerfilmpje te kunnen zijn. Al was het maar omdat het een film uit Noorwegen is. Veroordeeld tot de middenmoot, zeg maar.

En eigenlijk is dat misschien ook wel terecht. Want het springt er nergens echt uit. Niet goed, niet slecht. Aardig gespeeld, niet bijzonder. Leuk in beeld gebracht, niet speciaal. Beetje vleesch, beetje visch.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Misdaaddrama met wat komische momenten. Best aardig maar ook weer niet heel bijzonder. Leuk voor een avondje als je niets te doen hebt. 3 sterren

avatar van Noodless

Noodless

Eergisteren gezien, en eerlijk gezegd nu al vergeten. Matig verhaal dat probeert op te vallen door wat humor en weirde personages EN gebruik maakt van de typische sfeer uit Scandinavië met betrekking tot filmen. Niet slecht, maar ook niet degelijk. 5/10