The Doctor's Dilemma (1958)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Anthony Asquith
met Leslie Caron, Dirk Bogarde en Alastair Sim

Mrs. Dubedat houdt ontzettend veel van haar artistieke man Louis, maar hij lijdt aan tuberculose. Zij gaat naar een arts en vraagt hem alles te doen om haar man te redden. Het probleem echter is dat de arts niet genoeg tijd heeft om alle patiënten aan te nemen en dus een keuze moet maken. Hij vindt dat Louis wel een goede kans maakt aangezien het zonde zou zijn als zijn artistieke talenten verloren zouden gaan. Echter, wanneer hij Louis ontmoet, blijkt het een vreselijke gladjanus te zijn die zijn vrouw bedriegt. De arts staat nu voor de keuze om Louis te laten overlijden en zijn vrouw niets te vertellen. Of Louis te helpen en zijn vrouw in te lichten over zijn ware karakter.