Capitães da Areia (2011)

Brazilië
Avontuur

geregisseerd door Cecília Amado en Guy Gonçalves
met Jean Luis Amorim, Ana Graciela en Roberio Lima

In Salvador, Bahia in Brazilië leeft in de jaren '50 een bende straatkinderen die bekend staat als de 'Capitães da Areia' (Kapiteinen van het Zand) en zij worden opgejaagd als ordinaire criminelen. Maar eigenlijk zijn het gewone kinderen, bijna honderd in totaal, geheel verlaten door hun ouders. Maar lang zullen ze geen kinderen blijven: aan het einde van deze odyssee zullen velen onder hen mannen geworden zijn. De film beslaat één jaar in het leven van deze jongens, waarin zij ongelooflijke avonturen beleven, de mooiste dromen hebben, door de hel gaan, seks ontdekken en sommigen de dood en weer anderen hun vrijheid vinden.

Een gemiste kans het gegeven is prima maar het het is allemaal te lief en te braaf.