• 8.351.859 stemmen

Geregisseerd door: Barnaby Southcombe

Met onder meer: Charlotte Rampling, Gabriel Byrne en Hayley Atwell

Releasedatum: 27 juni 2013

Plot I, Anna

"The Darkest Secrets Are The Ones We Hide From Ourselves"

In een appartement in Londen wordt een man gevonden die doodgeslagen is. Hoofdinspecteur Bernie Reid, een slapeloze versufte man die een echtscheiding in het vooruitzicht heeft, is als eerste ter plaatse maar wordt afgeleid door een korte ontmoeting met een raadselachtige vrouw. Tijdens het onderzoek gaan Bernie's gedachten terug naar de vrouw, Anna Welles, die hij opspoort en volgt. Wanneer ze elkaar eindelijk ontmoeten op een feestje voor singles is er een wederzijdse aantrekkingskracht maar ontrafelt zich ook langzaam het mysterie.

kappeuter (crew films)

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Heerlijk trage film. Gabriel Byrne in een rol die typerend voor hem is.

Zeer zeker het kijken waard!

kappeuter (crew films)

Aangekocht door Cinemien. Voorlopige releasedatum is 27 juni.

avatar van Maikeru

Maikeru

• 1933 berichten

Een veredelde aflevering van menig mysterie/misdaad tv-serie. Mooier geschoten, betere acteurs en meer production-value, maar daar blijft het dan ook bij. Het verhaal mist 'iets' dat het bijzonder maakt. De vertelling is saai, heeft een vreselijke tv-serie structuur (het constant wegknippen naar de moord... en is eigenlijk een opeenstapeling van clichés. De film is in principe oerdegelijk, maar probeert gewoon niets om zich boven deze degelijkheid uit te laten stijgen. Objectief 3*, subjectief 2*.

avatar van Alleygator

Alleygator

Ingewikkeld verteld plot. Mooi geacteerd.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Sjonge jonge wat vond ik Charlotte Rampling hier vervelend. Steeds weer die neppe glimlach en vermoeide ogen alsof ze zich realiseert dat de vaatwasser nog uitgeruimd moet worden; echt een ontzettend irritant personage om tegen aan te kijken. Het verhaal zelf is ook alles behalve boeiend en de montage was behoorlijk storend waarbij we als een kip zonder kop overal tussendoor stuiterden. Er zitten verscheidene stilistische shots tussen maar de regisseur had zich meer bezig moeten houden met zijn manier van vertellen alsmede de logica van bepaalde zaken want ik vind het nu erg matig in elkaar zitten en het komt helemaal niet goed uit de verf.

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Sfeervolle en naar het einde toe heel intense dramatische thriller met schitterende vertolkingen van Gabriel Byrne en Charlotte Rampling. Een kleine film maar een die je wel achterlaat met een brok in de keel

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Mooi en goed geacteerd deze film met een prachtige twist. Ik vond deze zeer zeker niet saai maar uitermate boeiend. Het accent ligt duidelijk ook niet op het moordonderzoek maar op Anna.

Drama ten top.