ad
  • 8.078.099 stemmen

About Face: Supermodels Then and Now (2012)

Documentaire | 75 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Timothy Greenfield-Sanders

Met onder meer: Christie Brinkley, Carmen Dell'Orefice en Jerry Hall

IMDb beoordeling: 6,6 (546)

Releasedatum: 23 juli 2012

Over About Face: Supermodels Then and Now

"The Supermodels, Then And Now"

'About Face' is een documentaire over schoonheid en ouder worden door de ogen van ex-topmodellen. Vrouwen die nu tussen de vijftig en tachtig jaar oud zijn, wier foto's ons gevoel voor schoonheid gedefinieerd hebben. Onder de deelnemende ex-topmodellen bevinden zich onder andere Isabella Rossellini, Christie Brinkley, Marisa Berenson, China Machado, Beverly Johnson, Carmen Dell'Orefice, Paulina Porizkova, Jerry Hall, en Christy Turlington. Ze bespreken de mode-industrie, hun carrière, veroudering, plastische chirurgie, botox, drank, drugs en aids.

avatar van Ruudje

Ruudje

Gezien op Sundance!

avatar van timbo_

timbo_

Prima documentaire over de supermodellen van weleer. Een uiterst vermakelijk inkijkje in de tijd van het toen nog als verderfelijk bestempelde modellenbestaan. Een tijd waarin de bomen tot in de hemel groeide en de 15- en 16-jarige meisjes zichzelf bijna zonder uitzondering uithongerden, volgooiden met drugs en genoten van vrije seks. Dat een dergelijke leefstijl problemen met zich meebrengt mag geen verrassing heten. De verhalen van de oudgedienden over de vele collega’s en vrienden die ze verloren aan drank, drugs en aids zijn indrukwekkend.

Toch is About Face allesbehalve een deprimerende film. De voormalig supermodellen Isabella Rossellini, Paulina Porizkova, Jerry Hall, Beverly Johnson, Carmen Dell’Orefice, Christie Brinkley en Christy Turlington nemen zichzelf vooral niet te serieus en gaan verrassend luchtig om met het ouder worden en het daarbij behorende bij te stellen schoonheidsideaal. Het me uitstekend vermaakt.

avatar van david bohm

david bohm

Sommige van de dames zijn nog steeds verbazingwekkend mooi en de meesten komen ook best sympathiek over, maar van de documentaire an sich had ik wat meer verwacht. Het gaat uiteraard veel over uiterlijk, maar ook over andere onderwerpen blijft de documentaire nogal aan de oppervlakte.

Redelijk.