Bu-reo-jin Hwa-sal (2011)

Alternatieve titels: Unbowed | Bureojin Hwasal

Zuid-Korea

geregisseerd door Ji-yeong Jeong
met Sung-kee Ahn, Won-sang Park en Young-hee Na

Professor Kyung-Ho Kim beweert dat een wiskunde-opdracht voor het toelatingsexamen van 1995 voor de universiteit niet klopt. Zijn contract wordt hierop niet verlengd. Hij klaagt de universiteit aan en 12 januari 2007 wordt Kyung-Ho klacht afgewezen. Drie dagen later wordt de rechter die deze zaak behandelde met een kruisboog in zijn bui geschoten. Kyung-Ho Kim beweert dit niet te hebben gedaan.

Raffael77
De film speelt zich voornamelijk af in de rechtbank en dat is het mooie van de film. Het is een film dat gebaseerd is op ware feiten.

Niet geweten dat zaken in Korea zo behandeld worden.