King Kelly (2012)

geregisseerd door Andrew Neel
met Louisa Krause, Libby Woodbridge en Roderick Hill

King Kelly is een internet ster in opkomst die stript voor haar webcam. Als Kelly's auto - volgeladen met drugs die zij moet bezorgen - op vier juli wordt gestolen door haar verbitterde ex-vriend, zet zij met haar beste vriendin Jordan de achtervolging in. Een epische wervelwind van drugs, seks, geweld en kattenkwaad volgt. Als dan een politieagent, die toevallig ook Kelly's grootste fan is, zich ook in de strijd werpt, is de chaos compleet...

oooowwwwkeeeeeeeyyyyyyyy?????!!!!!!!!!!!!

Meneer Bungel
Nice try, but...

'King Kelly' begint nog pikant, maar wordt al gauw een soort Blair Witch Project, ditmaal gefilmd met uitsluitend mobieltjes (en dat had best eens afgewisseld mogen worden met de normale filmcamera op een statief). I.p.v. een oude heks zoekt men hier naar een zak drugs en ondertussen viert men 4th of July, neemt men wat drugs en loopt het plot hand over hand uit de hand qua geloofwaardigheid. Als het dan nog indringend gedaan was en sterk geacteerd, okay, maar ook op die vlakken is dit geen hoogvlieger - al brengen de acteurs het er best redelijk af en vond ik het geheel best uitkijkbaar.

Een heel krappe 2,5* dan maar.
-edit- Oh, nu zie ik dat het een komedie behoort te zijn; een satire dan vast, maar buiten 1 moment (''You're not even fat!'') heb ik nergens gelachen.

avatar van Naomi Watts
Op aanraden van Jesper187 gaan kijken en wat een aanrader was het, waarvoor dank .

Vooral door het selfshoot footage concept op een dergelijke film toe te passen is erg sterk. Werkt veel beter dan bij horror bijvoorbeeld. Krause leek op momenten ook erg op pornoactrice Alexis Texas, wat de geloofwaardigheid van haar ambitie veel goed doet.

Heel erg lollig vooral. Neel houdt de film ondanks de over the top-ness toch nog heel authentiek en Krause weet met haar presence de kijker te blijven boeien. Ook een geweldig bekrompen meid Kelly, geweldig hoe ze op compleet logische reacties van anderen totaal verontwaardigd reageert.

Vooral een film die je moet 'voelen', zo ook de ironische toon die Neel heel de film naar de oppervlakte brengt. Helaas wel een film die helaas het meerendeel niet zal liggen.