Men of the City (2009)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Marc Isaacs

Documentaire over een aantal mensen in het financiële hart van Londen, tijdens de financiële crisis: van beleggers tot een straatveger. Een drukke hedge fund-trader dreigt zijn familie te verliezen door zijn verslaving aan de beurs. Een kettingrokende verzekeraar probeert wanhopig aan de mallemolen van de markten te ontsnappen. Een man uit Bangladesh loopt met een advertentiebord door de straten om aan geld te raken voor de studies van zijn dochter. Een bikkelharde metaal-makelaar kanaliseert zijn agressie tijdens jachtpartijen in het weekend. En een filosofische straatveger vindt verlichting in de natuur. Allemaal mensen die hun weg zoeken in de ratrace van de stad.