13 Eerie (2012)

Canada
Horror

geregisseerd door Lowell Dean
met Katharine Isabelle, Brendan Fehr en Nick Moran

Zes ambitieuze forensische studenten zijn gestrand op een afgelegen eiland tijdens een universitair project. Het eiland werd vroeger gebruikt als een illegale biologische proeftuin waar criminelen voor dood werden achtergelaten, althans dat dachten ze.

avatar van tattoobob
Ik ga hem een kans geven maar ik vrees het ergste!!!

avatar van Shinobi
Niet al te best.

Op zich is het uitgangspunt van deze film wel interessant, zes forensische studenten die à la Crime Scene Investigation naar sporen moeten zoeken om te slagen voor hun examen. Maar echt veel bijzonders gebeurd er helaas niet.

Blijkbaar is er één of ander goedje dat de DNA van de criminelen overhoop heeft gehaald en ze in een soort van zombies(?) heeft veranderd. Sowieso als het zombies moeten voorstellen, dan worden ze ten eerste al niet goed geportretteerd. Qua make-up ziet het er erg pover uit en het is dan ook opvallend te noemen als de camera op ze inzoomt het er opeens wel erg donker uitziet om de oneffenheden te maskeren. Ten tweede rennen zombies niet en misschien nog wel het belangrijkste, er is gewoon geen greintje spanning aanwezig.

Al kan je dat aan de aardige cast niet afzien, want ik zie hier o.a. de altijd beeldige Katharine Isabelle, Brendan Fehr en Brendan Fletcher. Hun doen het op zich niet verkeerd, het is alleen zo jammer dat de film ten onder gaat aan het lage budget. Naast het eerder genoemde slechte make-up, zijn normale dingen als een pistoolschot enz. wel erg amateuristisch in beeld gebracht.

Om het over het goedkope einde al helemaal niet te hebben. De film wordt gewoon vanuit het niets afgekapt alsof er geen budget meer is en wellicht zien we in een sequel wat er verder met de overlevenden gebeurt. Al hoef ik die persoonlijk na deze film niet meer te zien.

Al met al een gemiste kans met zo een interessante uitgangspunt en cast, erg jammer.

1,5 Sterren.

avatar van tattoobob
ik weet genoeg.....dank je wel bovenbuurman!!

avatar van mcdaktari
Tsja als je het dan over slechte horror films hebt!!
Dit is er één. Alles wat slecht kan zijn is bij deze film ook heel slecht. Je begrijpt het gewoon niet dat er toch nog steeds regieseurs zijn die zo'n echte B-film durven te maken. Ik mag toch aannemen dat ze er zelf ook naar kijken als de hele film klaar is, en dan zou je toch denken dat ze zelf ook moeten denken van, nee, dit kan echt niet. Maar ja hoor, gewoon uitbrengen die handel. Als deze film nou zo'n 35 jaar geleden gemaakt zou zijn dan was het wel een heftige film geweest maar voor anno 2013 kan dit echt niet. Te slecht. En bespaar ons met een eventueel vervolg want daar zit denk ik niemand op te wachten, ik iig niet.

avatar van apolicum
Chernobyl Diaries meets Evidence, maar in dit geval trekt het op niets en wordt er erbarmelijk geacteerd...

avatar van Piratje
Weinig commentaar op. Brol!

Een film die vrij goed begint maar dan met haken en ogen in mekaar hangt van verwardheid, onervarenheid, toevalligheden... Een lucifer of aansteker die niet wil branden, flessen die omgestoten worden, zonder walkie talkies vallen, geen electriciteit, contactsleutels kwijt... Kortom dit is geen horrorfilm.

Heel ongezellige ergernisfilm.

Zelfs af te raden omwille van de slechte cast en regie.
Zuiver amateurisme. Geef mij een camera in de hand, een oude bus en wat kreupelhout en we zijn er. Ha ja, ook nog een 9-tal leerlingen die betalen om te mogen spelen en we zijn vertrokken.

Het is verwarring tot het uiterste zonder een minste verhaal.

Waar sommige mensen hun centen in stoppen?

0,5 punten omdat 0 niet kan.

avatar van Noodless
Tja, ik heb me niet verveeld.

De film heeft een leuk uitgangspunt en de gore is toch wel best vermakelijk.
Vooral in het huisje waar één van de studenten zich met de proefjes bezig houdt, wordt naderhand heel leuk doordat de studente de zombies op een keiharde en grappige manier weet af te houden. Ook naderhand is er toch nog heel wat te beleven.
De zombies zien er niet zo geweldig uit. De make-up kon hier toch wel beter. Ook het slot valt tegen. De film is opeens gedaan terwijl je nog wacht op de ultieme afrekening. Jammer.
Maar gezien de gore en de luchtigheid ervan, is deze film best wel te pruimen.
Een verrassende 6/10 voor deze B-film.

avatar van Moviestar1979
Als groot horror-fan heb ik mij ook aan 13 Eerie gewaagd.
Dit wel met de gedachten dat hij ontzettend zou tegenvallen.
We spreken hier inderdaad van een matige B-film waarin zombies een belangrijke rol spelen.
Het is sowieso al een dikke fail om deze wezens voor zombies te laten doorgaan.
Verder was het verhaal nog niet eens zo heel slecht, en werd het richting het einde iets beter.
De cast deed het niet verkeerd, en met name Brendan Fehr (Final Destination) en (The Long Weekend) steelt de show.
Toch zijn veel B-filmgekken dol op dit soort films.
Als we gaan kijken naar de feiten, dan hebben ze immers met een laag budget het maximale uit de film gehaald.
Zoals in de meeste horrorfilms komt hier ook een open einde in voor.

Bij mij krijgt hij helaas niet meer dan 2,0 *.

Mijn god wat een trieste bedoeling was dit. De eerste 30 minuten zijn zo slecht dat de rest (ook waardeloos overigens) van de film je eigenlijk al niet meer boeit. Het verhaal sloeg nergens op en de uitvoering was beroerd (hier en daar wel wat goor momenten). Het is ook allemaal totaal niet boeiend of spannend. Ook de zombies (tenminste als je ze zo mag noemen) zagen er goedkoop en beroerd uit. Goedkoop is wel het juiste woord voor deze film want al snel heb jij door dat je hier te maken hebt met een goedkope B-film. Het duurt gelukkig maar iets van 80 minuten waardoor je niet lang hoeft te lijden (ik heb regelmatig zitten vooruit te spoelen want ik kreeg pijn aan mijn ogen van deze trieste bedoeling). De cast stelt ook enorm teleur en dat ondanks het meespelen van Brendan Fletcher (wat een flut rol had hij) en Katharine Isabelle die me laatst nog positief verraste in de leuke film "America Mary (2012)". Nee, deze film kun je beter niet kijken.

avatar van Vascago
Uiteindelijk best een tof filmpje. De 1ste half uur leek wel een aflevering van CGI, maar daarna wordt het een stuk leuker. De gore had wel beter gekund en uiteraard het acteerwerk ook, maar daarvoor kijk je hier toch ook niet voor. Voor het acteerwerk dan. Mooie locatie voor een filmpje als dit.

avatar van Lui
Lui (crew)
Zeer matig horrorfilmpje dat vooral niet geloofwaardig overkomt omdat de zombie-gevangenen zich gewoon bewegen als normale mensen. De gore is nog best oke, redelijk ranzig en voldoende aanwezig. Ook de cast acteert aardig en niet "over the top". De locatie vond ik echter wat minder interessant gekozen en deze droeg niet veel bij aan de sfeer van de film. En dan hebben we natuurlijk nog het flinterdunne verhaaltje.
Een standaard B-horror.

Opvallend lage waarderingen hier dito op IMDb. Het verhaal kinderlijk eenvoudig, maar wel met
een fijne uitwerking met effectief horrorvermaak. Vond de make-up van de zombies ook juist wel
meevallen, wat al helemaal geldt voor de getoonde smakelijke (smakeloze) gore. Ook de actiescenes/worstelingen met de zombies waren prima in beeld gebracht, terwijl het acteerwerk
zeker voor dit genre best wel oke was. Met een weliswaar abrupte, maar leuke afsluiting ook.