The Jeffrey Dahmer Files (2012)

Alternatieve titel: Jeff

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Chris James Thompson
met Andrew Swant, Pamela Bass en Jeffrey Jentzen

Jeffrey Dahmer werd veroordeeld tot 957 jaar gevangenis voor het vermoorden van 17 mensen en het in stukken snijden van de lichamen. In sommige gevallen bewaarde hij lichaamsdelen in zijn ijskast en bakte hij er zo nu en dan een stukje van op om het op te eten. Dit is een experimentele documentaire die gebruik maakt van archiefmateriaal, interviews en fictieve scenario's om het verhaal rond de seriemoordenaar Jeffrey Dahmer te vertellen, gedurende de zomer dat hij gearresteerd werd in 1991. Er wordt tevens geprobeerd een beeld te schetsen van de stad Milwaukee en wordt contact gezocht met mensen die indertijd en nadien met hem van doen hadden. Bijvoorbeeld de medisch onderzoeker Jeffrey Jentzen, rechercheur Patrick Kennedy en zijn buurvrouw Pamela Bass komen aan het woord over zijn dagelijkse façade die hem deed overkomen als een doodgewone kerel met een doodgewoon leven.