Losejas (2014)

Litouwen / Letland
Drama / Thriller

geregisseerd door Ignas Jonynas
met Vytautas Kaniusonis, Oona Mekas en Rimas Blockis

Vincentas is de beste medewerker bij de ambulancedienst en heeft slechts een passie: gokken. Wanneer hij in een lastige situatie belandt, wordt hij gedwongen om een radicale beslissing te nemen om het geld terug te krijgen dat hij steeds verliest. Dan krijgt hij het idee om een illegaal spel te creëren dat verband houdt met zijn beroep. In eerste instantie worden alleen zijn collega's aangetrokken, maar al snel begint het spel zich als een vuurtje te verspreiden.