Das Hochzeitsvideo (2012)

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sönke Wortmann
met Lisa Bitter, Marian Kindermann en Michael Abendroth

Eigenlijk staat niets de droombruiloft nog in de weg: Pia en Sebastian zijn verliefd, de sfeer op het nobele kasteelhotel is aanwezig en de stemming onder de gasten kan niet beter zijn. Sebastians vriend Daniel zal de grote dag vastleggen op de digicam. Maar wat begint als rooskleurig, loopt uit de hand. Te veel alcohol, een stripper, overslapen en de afspraak missen op de burgerlijke stand, verloren trouwringen... om Pia's ex maar niet te noemen. Die duikt onverwacht op - een pornoacteur - bekend als 'Carlos de knuppel'...

Onstuimig, vol gebeurtenissen, maar toch traag, ergerlijk, hopeloos vervelend, ronduit dom en alles behalve origineel Duits antwoord op 'The Hangover'.
Voor het grote moment daar is zijn er natuurlijk de nodige hindernissen te nemen en je rolt dan ook van de ene pijnlijke situatie in de andere, maar de slapsticksituaties zijn maar hoogstzelden grappig en geen enkel cliché wordt overgeslagen. Tot overmaat van ramp zijn de opgevoerde personages ook nog uiterst oppervlakkig.